{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

Uoverensstemmelser med staldejer {{forumTopicSubject}}

Har virkelig brug for et godt råd, og undskyld at det bliver lidt langt, men er helt ude af den.

Sagen er den at jeg har fået et gevaldigt problem med staldejer på den gård jeg står på.

I onsdags lånte jeg hurtigt hendes trailer til en sidste trailerlæsning af min hest inden vi skulle til stævne i weekenden, bare som øvelse. Inden da har staldejer trænet med hendes heste, indmaden er i hvertfald taget ud, dvs skillerum og det. Jeg får min hest derop med det samme, og staldejer siger så at jeg bør lukke bagenden eller hvad den hedder - uden bagbom! Hun lukker den så, og da hun så åbner den igen går min hest i panik og bakker panisk ud. Nå, men intet skade sket.

Låner traileren igen lørdag for at køre til stævne, intet sker.
Låner traileren igen søndag for at køre til stævne, og så midt i at jeg skal varme op i ridehallen (vores første springstævne, så havde meget andet at tænke på) siger hun til mig, at den øverste del på bagsmækken er gået i stykker (den del der er øverst, nogle lukker når man kører) og at det må være sket i onsdags, og at jeg skal erstatte den. Jeg er fuldstændig i vildrede, for jeg er 100% sikker på at den har været i stykker længe (mangler et stykke, det er faktisk bare en sponplade) Jeg svarer bare okay, fordi jeg har så meget andet at tænke på, og fordi at jeg ikke vil skabe en scene midt i ridehallen.

Efter stævne kører jeg tilbage til gården, og skriver til hende at jeg har lagt penge for trailer i hendes postkasse. Hun skriver så til mig, at jeg skal erstatte den bagtingest der, og jeg selv bestemmer hvordan jeg gør, bare den er i samme kvalitet.

Her er jeg fuldstændig ude af den, for det er ikke MIG der har ødelagt den! Har faktisk endda snakket med nogle af de andre opstaldere som giver mig ret, og siger at jeg da ikke skal betale noget.
Min kæreste var der i onsdags, og det var ham der åbnede bagsmækken så jeg kunne trække hesten op, og han bemærkede også at den var i stykker allerede der.

Men hvordan står jeg her?

Jeg har planer om at få fat på hende i dag, bede hende om at komme ud fra huset, og vil forsøge at fortælle hende at det altså ikke er mig, der har ødelagt den. - og at jeg bestemt ikke vil betale for en ny. Tager min kæreste med som vidne, for er bange for at hun bliver rigtig rigtig ubehagelig! Desværre. Har set det før, når hun ikke får hendes vilje, bliver hun desværre ikke sjov.

Vil med vilje ikke skrive hvem det drejer sig om, da jeg ikke ønsker at bagtale stedet/hende.
Jeg troede jeg kom godt ud af det med hende, men åbenbart ikke.

Det skal lige skrives at traileren bestemt ikke er ny, den er utrolig brugt og slidt. Det lille hjul foran har været i stykker i et år, og positionslys virker heller ikke. (Fandt jeg ud af)

Dvs der er 3 inkl mig der har set den var i stykker før...

2 opstaldere og så min kæreste. Den ene opstalder er dog lige flyttet pga uoverensstemmelser med staldejer for at det ikke skal være løgn.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uoverensstemmelser med staldejer
  • #2   4. jun 2012 Egentlig kan hverken du eller staldejer bevise, at det er imens du har haft traileren, den er blevet beskadiget? så er det bare påstand mod påstand, det kan man ikke rigtigt bruge til noget, så bliver det til en diskution, uden noget at forholde sig til. Og hvis man ikke har noget at forholde sig til, burde der så ikke være noget at snakke om?
    Men jeg mener helt bestemt at du ikke skal erstatte noget, da ejer ikke kan bevise noget og du så dermed ikke kan forholde dig til noget, er det ikke dig der skal betale og længere er den vel ikke? Ved godt at hun nok ikke køber den, men så må du jo bede om nogle klare beviser, som ikke bare er påstande, før hun kan forlange at du skal betale noget?

• #3   4. jun 2012 ja, det er svært når ingen kan bevise hvem der er "den skyldige"... kan desværre ikke hjælpe...

• #4   4. jun 2012 Hun var slet ikke hjemme i dag, så tager den i morgen inden staldmøde..

Men nu er jeg 100% sikker i min sag, - det kan umuligt være min hest der har ødelagt den klap, eftersom at den klap ikke engang rører jorden, og derved umuligt kan være gået i stykker!!! Traileren stod på plan beton, dvs intet til at kunne ødelægge klappen, og stod koblet på bil, obel vectra, så en stor bil faktisk.
    Har været ude og dobbelttjekke at det umuligt kan være mig, min kæreste stod og hoppede på rampen, og den gav sig ikke. Tog endda et billede smiley
    Det hjørne hvor den lille klap er er ca 20 cm over jorden..
    Tror slet ikke at staldejer har tænkt så langt...

• #5   4. jun 2012 Hvis hun låner sin trailer ud bør hun have en kasko forsikring på. Min koster 800 om året så det er jo ikke galt. Spørg hende hvordan hun mener det kan være dig der har ødelagt den da du har tjekket at den ikke rører jorden, og hun må da gerne vise hvordan hun mener det er sket.

• #6   7. jun 2012 Er der sket noget mere i sagen?

Jeg kender det godt, jeg har ogs engang haft en hest ved en der var sådan.. og jeg kunne ogs bevise det IKKE var mig! Men hun troede ikk på mig.. Men jeg nægtede at betale!

• #7   8. jun 2012 Lige en note: betaler 100 kroner hver gang man låner den.

Jamen det er faktisk overstået nu, i mandags da jeg ville fortælle staldejer at det ikke var mig, var hun som skrevet ikke hjemme, en af de unge piger, som er total i lommen på staldejer, spurgte hvad jeg ville, hvor jeg så bare siger at jeg da bare ville fortælle at det altså ikke er mig, da den ikke engang rører jorden den klap.
    Dagen efter bliver jeg total overfuset af staldejer, som siger at det er godt nok for dårligt at jeg ikke sagde det til hende (som var grunden til at jeg tog derud) og bla bla bla, nu havde hun og kæresten taget klappen ned, og så reperede de den bare selv... Osv.. sådan en typisk, håber du får dårlig samvittighed..

Så, hun har jo nok indset at det umuligt kan være mit, ellers havde hun.ikke taget den ned, det er sikkert. Tænker hun har set mulighed for at selv skulle betale for det, og havde nok ikke regnet med at jeg ville stille mig på bagbenene.

To timer senere er der så staldmøde, hvor hun ikke nævner det med et ord, og er forfærdelig sød...

• #9   8. jun 2012 Meget!
    Flytter også derfra, det ved hun bare ikke endnu, afleverer opsigelse her om et par dage.. det var simpelthen dråben.
    Utrolig ubehageligt at få skylden for noget du ikke har gjort, og så vil hun ikke engang indrømme at det var hende selv der tog fejl..

Kommentér på:
Uoverensstemmelser med staldejer

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce