Spænder meget op. - ALTID. {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg har denne her skønne part.
Men vores problem er, at når vi en gang imellem rider stævner i klubben, så sker dette:
Han kan gå nok så afslappet under opvarmningen, som foregår i den store hal. Men så snart vi når ind i den lille hal for at ride for dommeren, spænder han op. Det er MEGET. Han kigger på ALT, og er bange for ALT. Han hører overhovedet ikke efter. Det trækker meget ned i vores point under ridtet. Men ikke nok med det er det dybt frustrerende og jeg aner ikke hvad jeg skal stille op.
Vi kan sagtens ride alene i hallen til dagligt, der er intet overhovedet. Det er kun når vi forlader den store hal alene, for at komme til den lille hal..
- hvad kan jeg gøre??
Hjælp modtages!!
apr 2010
Følger: 54 Følgere: 51 Heste: 6 Emner: 175 Svar: 1.445
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Måske det er dig der ubevist kommer til at spænde op pga. forventninger, pres osv. ? Også reagere hesten derefter.
Måske du kunne få lov til at ride ind som sidste mand, uden at starte stævne, men bare ride ind foran dommeren - ride i det lille hus først, så over i det andet og bare skridte rundt og træne stop, lade hesten kigge osv.
apr 2010
Men din sidste mulighed lyder god! den tror jeg, jeg vil prøve..
sep 2007
Du kan have forventningen inde i dit hoved " årh nej, så spænder han igen lige om lidt, årh nej, så går det dårligt osv. " også reagere hesten derefter.
Læste om et forsøg. En rytter fra en hest forbi en port 9 gange, den 10 gang fik de afvide at der ville komme en mand springende ud med en paraply.
Det gjorde der ikke, men fordi mennesket vidste det så sted både hest og rytters puls betydenligt..
apr 2010
- men hvad kan jeg så gøre for at slappe af? For ikke at tænke over det?
sep 2007
Tænke på noget andet :o)
" min hest er smuk "
" Det bliver en super dag idag "
" vi er skide gode! "
" Han adlyder SÅ godt idag "
Positive ting omkring det der skal ske.
For nogle hjælper det at nynne en sang.
jan 2010
Følger: 45 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 72 Svar: 1.756
Nu er det ikke stævner, men bare alm. omgang som gåture, ridning, osv., men pointen er vel den samme :o)
apr 2010
jan 2010
Følger: 45 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 72 Svar: 1.756
Spænder meget op. - ALTID.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside