{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til forfangen hest
  • #1   2. jun 2012 Stakkels din hest. Jeg havde selv en forfangen pony sidste år. Hun måtte få lidt hø/halm hver dag da hun skulle tabe sig. Der ud over måtte hun få æbler som har syre i sig som modvirker "giften" i kroppen. Hun fik 2-3 æbler dagligt hele perioden samt æbleeddike i hendes vand. Hun går idag på jordfold med frøgræs om dagen, 1/2 balle hø til natten samt 2-3 timer på græs hver dag. Hun går alene hele dagen men om natten går hun sammen med min 3 års welsh. De hygger i løsdrift der med hø. Hun får nature`s best fra pavo 150 gram samt 50 gram vitaminer 2x daglig for at få vitaminer nok. Hun trives fint, rides 5 dage om ugen.

• #3   2. jun 2012 brogårdens safe and sound er også super god til forfangen heste

• #4   2. jun 2012 når hesten er rask til jeg anbefale dig at fodre med tjørnehøj mølles light produkt. et super produkt!! dog har tjørnehøj mølle skiftet navn til equana eller sådan noget lign. smiley

• #5   2. jun 2012 Ja tjørnehøj mølles forfangenheds foder er også godt og billigt kan ikke huske det nye navn men det gamle er heste müsli light eller mener det nye hedder breeder eller noget i den stil

• #7   2. jun 2012 Jeg har altid brugt Happy Hoff fra Spillers, når Pinto har været forfangen, og det hjalp, forebyggede det, men det er en god idé at lave en sand/jordfold og lade hesten gå der et par dage.. Og skære ned for græsset.. smiley

Små forandringer, bliver til en stor smiley Held og lykke

• #8   2. jun 2012 Hun er overhovet ikke for tyk. tværdigimod ligger huntil den slanke side. Hun har gået på græs siden 1 april og døgnfold siden 1. Maj. De har så lige skiftet fold her 1 juni, så det har åbenbart været nok.
    Hvor kan man købe de forskellige produkter..?
    Vi har en Vestjyllands Andel, en DLG og en Pavo som "nærmeste" butik. Høet hun får er fra sidste år, så håber ikke der er for meget næring i det. Hun skal jo også have noget i maven.

Djappa The Hot & Emma: Du mener vel når hun er rask..? I følge dyrlægen SKAL hun stå i boks de næste uger. Må overhovet ikke gå. Måske kommer hun til at stå i boks 6 uger før vi kan begynde at tage hende lidt på en lille jordfold, hvor hun kun kan stå. ÆV.

Vil forfangne heste have tildens til at blive det igen og igen..? Eller er det bare uheldigen omstendighedder der gjorde det.?

Og til sidst, hvornår må jeg få smed?. Han skulle være kommet i næste uge, da de er blevet lidt lange og flade..

• #9   2. jun 2012 Ja desværre har heste som har været forfangne tildens til at blive det igen. Jeg havde smed dagen efter hun var blevet forfanget og han ordnede hovene.

• #10   3. jun 2012 Ok, havde bare høre at når hesten ikke kunne stå så godt, var det meget smertefuld at stå på 3 ben..

Kommentér på:
Foder til forfangen hest

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce