svupper i bagbenene?? {{forumTopicSubject}}
min onkel har en lille shetlandshoppe gående med føl ved siden, her på det sidste er det begyndet at give en svup/knæk lyd fra hendes bagben når hun bevæger sig, og nogle gange er det som om hendes ben låner sig, så hun skal bruge en del krafter på at hive det til sig.
hun har heller ingen reflekser langs ryggen overhovedet.
vi har snakket med en dyrelæge om det og han sagde at det "bare" var en nerve der sad i klemme, så det ville gå over i løbet af et par dage.
men nu har hun haft det i over en uge og vi har ringet igen, og nu siger han at det ikke kan betale sig at komme ud og kigge på hende da hun ikke virker til at have smerter og er frisk, så han mener ikke han kan gøre noget.
Da dyrelægen ikke har været til nogen nytte, vil jeg gerne høre om i kender noget til noget som svarer til det hun har?
jan 2009
Følger: 31 Følgere: 27 Heste: 3 Emner: 22 Svar: 252
jun 2011
Følger: 47 Følgere: 49 Heste: 5 Emner: 19 Svar: 433
Hvad er det hun præcist gør med benet? 'taber' hun det når hun går, eller 'hænger' det bare efter hende?
Ring til en dygtig dyrlæge og spørg. Send evt. En e-mail med billeder og video - det er gratis
mar 2008
Følger: 55 Følgere: 53 Heste: 8 Emner: 26 Svar: 58
men hun kan sagtens galopere rundt på folden med sit føl uden der er noget der.
jun 2011
Følger: 47 Følgere: 49 Heste: 5 Emner: 19 Svar: 433
apr 2009
Følger: 20 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 113 Svar: 1.086
Har du kontaktet en anden dyrlæge?
Hvis ikke det er gået over kan det måske være gigt! Det skal hun på hospitalet for at få konstateret, men hvis det er, kan man give noget pulver for det.
mar 2008
Følger: 55 Følgere: 53 Heste: 8 Emner: 26 Svar: 58
Jeg har snakket med en anden dyrlæge, som kom ud og kiggede på hende, og hun gav hende noget medicin mod diskus, fordi hun ingen reaktion havde i ryggen, og så sagde hun at vi skulle lade hende gå i 3-4 uger og hvis det ikke blev bedre skal hun til andsager og undersøges nermere. men vi kan allerede nu se en forbedring og det er nu en uge siden.
Men syntes diskus på en hest, lyder mærkeligt, men jeg må jo tro på hvad hun siger til mig
apr 2009
Følger: 20 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 113 Svar: 1.086
svupper i bagbenene??
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside