19. aug 2010 Følger: 17 Følgere: 14 Heste: 7 Emner: 35 Svar: 269
Hvad er rimeligt at betale for ham? {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Jeg har en ældre frederiksborg hoppe, som jeg ville have sat i fol for 2 år siden, Hingsten fundet og var egentlig klar til at gå i gang - desværre havde en af mine veninder en rigtig uheldig udgang på det der skulle være hendes drømmeføl - så jeg fik kolde fødder og valgte at lade min gamle hoppe være gammel uden at blive ifolet. SUK! - Det har jeg fortrudt!
-Min gamle hoppe holder nok ikke en vinter mere - hun havde en lidt slem vinter på grund af gigt, men er helt ok pt. hvor det er lunere i vejret - men hun skal ikke gå og have ondt, så når det igen bliver koldt, så skal hun på de evigt grønne enge.
Sagen er så den at jeg jo vildt gerne vil have en afløser - og har så fået tilbudt en 2-års vallak - efter den hingst jeg oprindelig havde valgt til min hoppe: Juvel Tågerup. Hende der har den, har lidt fortrudt at hun valgte at ifole sin hoppe, for hun har ikke modet til en unghest. Hun vil gerne sælge og købe en pony til datteren så de to kan ride tur sammen...
Men hvad skal sådan en bandit koste? Hoppen er ikke noget særligt, skovturs frederiksborghoppe på 16 år, men med et dejligt roligt sind.
Valakken er 2 år nu, kan strigles over det hele, løfte alle 4 ben og trækkes med - og det er det. Han virker fornuftig i hovedet.
Ejer ved ikke hvad hun kan forlange for ham, og jeg ved ikke hvad sådan en fyr kan ligge i prismæssigt... Så hjælp lige lidt ;0)
Og undskyld det blev lidt langt - blev vist grebet af en spirende trang til at dele en (forhåbentlig) glæde med nogen... ;0)
/Henriette
aug 2010
Følger: 17 Følgere: 14 Heste: 7 Emner: 35 Svar: 269
Jeg går virkelig og gruer for at jeg skal komme med et bud på ham! Tænk hvis jeg rammer helt skævt...Og omvendt vil jeg jo også gerne vide hvad vi taler om inden jeg begynder at glæde mig alt for meget... Som du skriver er der virkelig gode heste på markedet lige nu, så jeg vil ikke betale overpris, omvendt er jeg vist ved at falde for fyren...
jun 2011
Følger: 60 Følgere: 60 Heste: 9 Emner: 15 Svar: 439
NOK er det købers markede.. meen derfor vil jeg ALDRIG ku få mig selv til at skam byde på en "fin" hest uanset afstamning eller ej...
Jeg vil forsigtigt forhøre mig om hvad hun selv forventer... for hvad lyder hendes "tilbud" på?? 'Hun skal vel have købt anden pony/hest for de penge du skal gi??
* Stald Zederkof *
MÅ sige du har været ualmindelig heldig, hvis du har fået en DV med afstamning til den pris uden fejl... (GODT køb)
sep 2010
Følger: 42 Følgere: 50 Heste: 5 Annoncer: 17 Emner: 1 Svar: 201
Hvis han har rødt pas, så stiger prisen automatisk en smule mere, end hvis den har grønt.
Men vil nu ikke mene at du kan få den for 3.000 kr. lige meget hvad, men fra 5.000 kr. og op efter. Det afhænger også af hvor stor han er nu, hvor stor han forventes at blive, og hvordan hans gang er, hvad forventes han at kunne osv.
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.662
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 57 Heste: 4 Emner: 24 Svar: 542
så jeg synes de andre skyder meget lavt, men det er også svært at sige når man ikke har set hesten, og set den bevæge sig
apr 2010
Følger: 58 Følgere: 49 Heste: 4 Emner: 150 Svar: 1.550
Fik dog 2 sadler med, og utalligt andet udstyr med, ivertfald til en værdi af 2000. Og fik chip+pas+ormekur+vaccine til 1150.
Så vil ikke give mere end 4-5000 for den du beskriver.
Hvad er rimeligt at betale for ham?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside