bedækning af islænder-hoppe uden stamtavle?? {{forumTopicSubject}}
hej allesammen
nu er det sådan at jeg har "fået" en hoppe af min onkel, mod at han får 2 føl. hun er en islænder uden stamtavle, og dette er fordi hendes far er løbet igennem hegnet og ejeren vil nu ikke indrømme st hans hingst er faren, så det vil desværre sige at hun ikke har stamtavle.
Det skulle egentlig have været let nok, for min onkel havde også en ukåret islænder hingst, men den er nu blevet kastereret(længere historie).
jeg vil nu spørge om reglerne. jeg ved at en kåret avlshingst(islænder) ikke må bedække hende, fordi den så bliver smidt ud af "avlen".
Men må en ukåret islænder hingst MED stamtavle det? eller må den slet ikke have stamtavle? jeg kan jo ikke se der skulle være nogen problemer med, at blive smidt ud af avlen, da den jo i det tilfælde slet ikke er "kåret ind i avlen"?
og i så fald, hvor vil i finde sådan en hingst, jeg tror nemlig ikke at der er nogen annoncer mad ukårede islænderhingste til bedækning, da der nok ikke er så mange der tror at der er nogen hoppeejere med interesse for det??
jeg gider ikke at have nogen kommentarer om at jeg ikke skal avle på hende, når hun ikke har stamtavle osv... det skal jeg nok selv finde ud af;)
undskyld det lange indlæg.
jeg håber nogen kan svare mig. evt. kender en sådan ukåret hingst?:)
Mvh Laura
...
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
bedækning af islænder-hoppe uden stamtavle??
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside