{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.516 visninger | Oprettet:

Græsproblem {{forumTopicSubject}}

Mine to ponyer har gået på døgnfold i et stykke tid nu. De går pt. på et stykke med ca. 2 cm. græs, men der er mulighed for, at de også kan gå på langt græs. Min shetlænder har tendens til forfangenhed, og da der ikke er mulighed for, at de kan komme på boks eller jordfold, går hun med mundkurv det meste af tiden. Kort græs indeholder jo mere fruktan, og dermed har hestene større chance for forfangenhed, men hvis jeg sætter dem på det lange græs, bliver de jo bare fede, og min araber er i forvejen lidt for tyk, selvom han rides 5-6 gange om ugen. Og da der hverken er adgang til jordfold eller bokse, står jeg i lidt af et dilemma. De sidste 3 år har hestene bare gået på stribegræs, og det fungerede ok. bortset fra, at hestene blev lidt for tykke. Men nu har jeg bare hørt så mange skrækhistorier om både stribegræs, kort græs og langt græs, så nu er jeg blevet i tvivl. Skal jeg sætte dem på langt græs 1 times tid om dagen eller hvad? Hvad ville i gøre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Græsproblem
  • #2   28. maj 2012 Ja det er da noget af et dilemma kan jeg godt se/høre. Jeg har selv 1 pony som meget let bliver forfangen. Hun går på jordfold de fleste timer i døgnet men lidt frøgræs om dagen og hø til natten. Hun får ca 2 timers græs om dagen og det er sådan ca 10-15 cm højt. Det skal jo helst være blade og ikke stengler for som du siger sidder sukker der. Min welsh går på græs fold hele dagen men kommer på jordfolden om natten med hø. Så får maven fred fra græs og får lige tørt så den ikke heletiden er græs påvirket. Hun trives fint på dette system.

• #3   28. maj 2012 ! De sejeste Fjordbasser !: Tusinde tak for svaret (;

• #4   28. maj 2012 Hvis det plejer at virke med stribe græs for jer, altså i løbene tildeler et nyt stykke græs, så gør dette. Har set det fungere godt flere steder.

Og ja så tjek for puls hver dag, så kan i fange forfangenhen hed i opløbet hvis det er.

• #5   28. maj 2012 Stribe græs, som i at der rykkes hegn løbene hele tiden.

Kommentér på:
Græsproblem

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce