{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.558 visninger | Oprettet:

Wintec sadel? {{forumTopicSubject}}

Hej,
jeg står og skal have ny sadel. Har 7000 at gøre med. Så jeg kiggede på denne wintec http://shop.avderod-ridesport.dk/pi/Wintec_PRO_dressur_CAIR_kort_isl%C3%A6nder_sadel_16_5_Sort_Medium_wide_5905_345.aspx og overvejede om den kunne være noget for min hest. Nu var jeg i dag hos Kinnerup og se på deres wintec sadler, og synes de alle er ret hårde i stopningen (fordi det jo er luft) men tænkte, om man kunne tage lidt af luften ud, så de blev blødere?
For sad til et foredrag hvor der blev fortalt om sadler, og det blev tydeligt understreget, at jo hårdere, jo værre, så ville gerne have en sadel med blød stopning.

Hvad har i desuden af erfaringer med wintec sadler?
Dem jeg så var ikke af ægte læder, så jeg ville også høre, hvor hurtigt de bliver grimme?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Wintec sadel?
  • #1   24. maj 2012 Jeg tror at du skal passe på med at pille luft ud, for du giver plads til at det kan smutte rundt når du flytter din vægt, hvilket vil sige, mere tryk hvis/når du bumper ned i sadlen.

Kender du det når man smider sig på en luftmadras med lige præcis for lidt luft i, så du rammer gulvet med halebenet? Det gør virkeligt virkeligt nas, selvom madrassen i princippet er blødere når man ligger helt fladt.

Hvis du synes at luft er for hårdt (og det har jeg også hørt andre sige om CAIR) så synes jeg at du skal se på uld eller syntetisk stopning i stedet.

Du kan måske også være heldig at finde nogen der har en demosadel til salg - så er den kun let brugt, men billigere.

F.eks denne her: (link fjernet)

Eller måske ennda brugt?
    (link fjernet)

Nu er det ikke fordi du absolut skal købe hos Draumur. Jeg har bare selv gode erfaringer med hende - og det kunne være at du kunne bruge ideen til noget?

• #2   24. maj 2012 Den er faktisk rigtig fed, dit første link, og passer lige i størrelsen. Men synes sædet ser lidt underligt ud, eller er det bare mig? Sådan sat lidt højt. Men det kan selvfølgelig være det skal lette trykket?

• #3   24. maj 2012 Nå, ringede lige til hende for at høre om den. Det skal nok ikke være den, hun sagde den ikke rigtig havde noget støtte, og da det ikke kun er mig der skal sidde i den, så må jeg nok hellere få mig en med mere støtte i. øv smiley

• #4   24. maj 2012 Ah, det var ærgeligt, men jeg er sikker på at du kan finde fede demosadler andre steder hvis det er.

• #5   24. maj 2012 Ja, jeg må søge lidt på demosadler, det var en ting jeg ikke have overvejet. Tak smiley

• #7   24. maj 2012 Hvilke er så gode, som også er til en pris der er til at betale for en studerende? Som sagt har jeg lagt 7000 af til det.

• #8   24. maj 2012 Ligesom Signe, vil jeg stærkt fraråde dig wintec sadler.
    Du kan få så meget andet, der er 100 gange bedre for både dig og din hest. smiley

• #9   24. maj 2012 Kig på Joras under sadler! smiley

• #12   24. maj 2012 Pernille: Hmm jamen min sadelmager sagde at min 16,5" sadel lige nøjagtig ikke var for stor, så 16" eller 16,5" :o)
    Hesten er til hingst lige nu, så om en 3 ugers tid forhåbentlig, hvada? smiley

• #13   24. maj 2012 Signe og Maria: kan i forklare hvorfor i mener jeg bør holde mig meget langt væk fra wintec? Bare for at vide det.

• #15   24. maj 2012 Okay, jamen det lyder da ikke som noget at købe så!! Hold da op... Har ellers skrevet samme emne i det store forum hvor de blev rost til skyerne af en del.
    men synes også de var ret hårde at mærke på, og var for nylig til et foredrag om rygproblemer hos heste, og de er oftest forårsaget af en hård sadel. Folk siger dog at de bliver blødere når de bliver varme, men eftersom luft udvider sig når det varmes op, ville det da kun være logisk hvis de blev hårdere?

• #16   25. maj 2012 Hvis du endelig skal have wintec skal det ikke være deres islænder sadler, de er lort rent ud sagt. Men har hørt deres wintec isabell werth skulle være god..

Wintec er ikke godt for både hest og rytter. Luftpuder kan nemlig miste luft, og når der er redet meget med dem retter de sig efter hesten. Kæmpe ulempe hvis hesten tager på eller taber sig, eller man skal bruge den til en anden hest. smiley Jeg ville satse på en brugt sadel smiley

• #18   25. maj 2012 Jeg har en Wintec, som jeg faktisk har været ret glad for. Den er okay at sidde i, og den er stadig superpæn, selvom jeg har redet i i et halvt år. smiley
    Dog er den til salg nu, da den desværre er for lang til min islænder, men ellers vil jeg sige, at det har været en rigtig fin sadel at sidde i. Jeg har tit redet timelange ture i den, og jeg sidder fint. smiley
    Men derfor kan jeg jo ikke garantere, at alle Wintecsadler er gode at sidde i. Min er dog udmærket.
    Men jeg har godt hørt, at mange fraråder mærket. smiley

• #19   28. maj 2012 Okay, mange tak for svar! Jeg undværer en Wintec så, det gider jeg ikke det besvær med den..
    Har fundet et Alfur sadel, (link fjernet)
    Er den god? den var noget blødere, men kan ikke omstoppes, skal bare have nye puder i. Forhandleren sagde, at den formede sig efter hesten og rettede sig ud igen når man tog den af. Nogle erfaringer?

• #20   28. maj 2012 opretter det lige i et nyt, så nye folk evt har noget at sige om den, som ikke havde noget at sige om wintec ;o)

Kommentér på:
Wintec sadel?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce