Fotograf til konfirmation - Kirke? {{forumTopicSubject}}
Hej
Om ca 2 uger - d. 21. april skal min nabo konfirmeres, og de har bedt mig tage billeder til konfirmationen, hvilket jeg selvfølgelig sagde ja til
Jeg skal så også med i kirken for at tage billeder. Både af naboen men også af hendes bedste veninde. Så jeg har lige nogle spørgsmål:
Er der nogen, der ved om man må bruge flash i kirken? Og kan det overhovedet betale sig, når man ikke har en ekstern flash? Jeg har ikke penge til at leje en ekstern flash - eller for den sags skyld et ekstra batteri. Eller vil det være bedre bare at spørge præsten om man må, inden det hele starter?
Hvilke indstillinger vil I tro der skal bruges inde i kriken? Det er en ret lille kirke. Kan finde nogle billeder fra min konfirmation, for det er i samme kirke, hvis det har interesse, for at kunne hjælpe?
På forhånd tak for hjælpen
Må jeg evt. også se nogle konfirmationsbilleder I har taget, for at få inspiration til vinkler, positerer og andet?
jan 2009
Følger: 196 Følgere: 183 Heste: 4 Emner: 227 Svar: 2.600
okt 2008
Følger: 143 Følgere: 78 Heste: 2 Emner: 340 Svar: 3.097
isa&tulle: Jaja, jeg kører den på det største, og måske både Raw og det største
Tager stativ med, så jeg kan have lang lukkertid eller andet, og bibeholde lav ISO
feb 2006
Følger: 47 Følgere: 224 Heste: 7 Emner: 6 Svar: 3.199
Vi gør det sådan, at vi fyrer den af op i loftet eller ud på en af væggene, så lyset bliver reflekteret tilbage og lyser konfirmanderne op som en softbox ville have gjort det.
Super fed effekt, hvis du rammer rigtigt.
Lukkertiden vi bruger er mest omkring de 1/160.
Det skal lige siges at vi (Click, Sæby) fotografere alle hold konfirmander i flere kirker hvert år.
okt 2008
feb 2006
Følger: 47 Følgere: 224 Heste: 7 Emner: 6 Svar: 3.199
feb 2005
Følger: 111 Følgere: 107 Heste: 5 Emner: 135 Svar: 1.157
Held og lykke
okt 2008
Andrea: Okay
Fotograf til konfirmation - Kirke?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside