{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
893 visninger | Oprettet:

Hvilken type lucerne? {{forumTopicSubject}}

Hej hestemennesker.

Jeg har en dejlig varmblodshoppe, som jeg er ved at ride op efter et lille års pause. Hun får en blanding af havre og noget kraftfoder 3 gange dagligt (morgen, middag, aften), et kilo pr. gang.

Jeg er begyndt at supplere med lucerne, dels for at styrke fordøjelsen men også for at have noget at blande e-amino og elektrolytter op med.

Men mit problem er, at jeg ikke helt kan beslutte mig for hvilken lucerne-type jeg skal vælge - svinger lidt mellem Alfalfa og Lucerne Light (begge fra Green Power). Hun er en smule overvægtig, og hår ikke behov for olier mm.

Hvad er jeres erfaring med disse typer? Og hvad ville i vælge? smiley

/Helene

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken type lucerne?
  • #1   4. apr 2012 Jeg ville nok vælge Alfalfa - den er bedst til de lidt mere runde heste smiley
    Min fjordhest har fungeret fint på den, hun blev ikke for fed af den eller noget. (hun var unghest da hun begyndte at få det, så brugte det til at holde proteinindholdet oppe med)

• #2   4. apr 2012 Det er også hvad jeg har læst mig lidt frem til - og der er heller ikke melasse i, hvilket jeg helst vil undgå. Så det er jo også en fordel smiley

• #3   4. apr 2012 nu kan jeg ikke lige huske navnene men vi bruger den med olie pga at melasse pga olie er godt for knoglerne;-)

• #4   4. apr 2012 Jeg har alfalfa. Startede faktisk også med light fordi jeg tænkte de ikk sku blive for tykke, men fik af vide af tjørnehøj at der var det samme fedt i, men det er proteinerne eller lign der var mindre af. Kan ikk huske det præcist men noget i den stil.
    Så vælg bare alfalfa, det bliver de heller ikke tykkere af.

• #5   4. apr 2012 Tror også jeg (efter at have brugt en Light op, jeg lige har fået) går over til Alfalfa - den er heller ikke lige så tør som Light. Og olien gør også lidt godt for pels og knogler, som tidligere skrevet. smiley

• #6   4. apr 2012 Har fået en light foræret, kan se at der er melasse i - den spiser hun gerne. Så må jeg så se, om hun vil spise Alfalfa'en. Tror heldigvis ikke det bliver et problem, hun er ikke så kræsen smiley

• #7   4. apr 2012 Min pony ville ikke spise nogle af dem du nævner så jeg bruger gls lucerne med olie den koster 140kr for 20 kg den er super god og feder ikke smiley

• #9   5. apr 2012 Jeg bruger selv Green Power Grass, ja der er melasse i, meen har mange varianter af heste i min stald
    Varenavn Indhold
    Grønhø 92,00%
    Rørmelasse 8,00%
    ------------
    Vil ikke selv vælge, Green Power Lucerne Light til overvægtige heste, da den både indeholder - melasse og olie .Begge fedene og god for pels
    Varenavn Indhold
    Lucerne 50,00%
    Grønhø 40,00%
    Rørmelasse 6,00%
    Soja olie 4,00
    ------
    ENLIGT burde jeg nok bruge Green Power Alfalfa, da den er den der indeholder mindst, fedene olie, som forøvrigt også er god for pelsen smiley
    Varenavn Indhold
    Lucerne 97,00%
    Soja olie 3,00%

• #10   5. apr 2012 Sidder lige kigger alle deres "lucerner"fra Green power og vil KLART vælge Green Power O-Grass - til overvægtige hest-pony smiley
    LYKKE med dit valg
    Varenavn Indhold
    Grønhø 98,00%
    Soja olie 2,00%

• #11   5. apr 2012 Hé bruger vi Hartog lucerne. Det bedste for vores heste. Men sådan er mennesker og heste jo så forskellige...

Kommentér på:
Hvilken type lucerne?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce