{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.151 visninger | Oprettet:

Hest opføre jeg pludselig meget anderledes?:( {{forumTopicSubject}}

Ja Hej gruppe, jeg håber i kan hjælpe mig lidt her!
Min dejlige fjordhest som var blevet den vildeste drøm at ride på blev pludselig fra den ene dag til den meget underlig hun begyndte at trække væk fra springene når vi sprang og det var seriøst hele tiden!:( og når jeg skal galopere om det så er i skoven eller på bane så vil hun bare ikke, hvor hun førhen galoperede lige når jeg sagde det til hende og stoppede ikke før hun blev bedt om det..

Hjælp gruppe hvad kan være grunden til dette?:(

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest opføre jeg pludselig meget anderledes?:(
  • #1   31. mar 2012 Har du tjekket om hun har ondt i ryggen, eller noget lign? Heste jan ændre deres adfærd fuldstændig, bare sadlen gnaver en lille smule... De spænder op i hele ryggen, og kan på den måde få rigtig ondt i ryggen... Ellers trænger hun evt. Bare til en lille ferie?

• #2   31. mar 2012 Jeg har ikke tjekket sadlen men får det da lige gjordt det idag!:) og jeg har lige prøvet at give hende en fridag

• #4   31. mar 2012 Det ved jeg ikke men hvordan finder jeg ud af det?

• #6   31. mar 2012 okay, og det hjalp tydeligvis ikke? Men prøv lige at se sadlen igennem, evt. sammen med en der er god til det ;D

• #7   31. mar 2012 Vil nok anbefale dig at få en kiropraktor eller osteopat ud. Det lyder som om hun er ret låst i sin bagpart (viser sig i at de ikke vil galopere), og måske i forparten (springningen)? Det kan komme af at kun fx har løbet på folden eller skulle flytte sig fra en anden hest, og så er kommet til at lave en forkert bevægelse. Mere skal der ikke til. Min egen var blevet jagtet ret voldsomt på folden og var totalt låst 6 steder i kroppen, efter vores fantastiske osestopat Rikke Shulzt, som jeg også har været i praktik hos, havde været der var han sit gammle jeg igen. Ved godt det lyder lidt voldsomt men det er heldigvis ofte ret "nemt" at rette, men det kan få hesten til at ændre sig meget.
    Bare lige for at give et andet ex. (som er meget ekstremt) så var jeg med ude hos en ung hingst på 3 år. Da vi hentede den fra folde ville den overhovedet ikke gå frem, vi måtte hive og skubbe den (ved det lyder voldsomt), efter Rikke Shulzt havde behandlet den og løsnet hele dens totalt låste krop. Træk jeg den på fold igen og måtte nu holde den tilbage, da den blev sluppet jordrede den helt ned i den anden ene af folden med bukspring osv. Simpelhen fordi den kunne bevæge sig igen. Det er helt utroligt hvad det kan gøre.
    Dog skal det lige siges at din hest ikke overhovedet behøver at være ligeså, låst som de to heste, men bare kan være lidt låst et sted. Og det kan være utrolig svært at mærke selv.
    Hilsen Frederikke

• #8   31. mar 2012 Jeg vil også sige en kiropraktor ville være en rigtig god ide. Når det nærmest er kommet fra den ene dag til den anden kunne det godt lyde som om hun lavet et stunt somewhere, der har givet hende lidt ømheder (=uvillig til at gå fremad). Typisk er "jeg vil ikke ting jeg normalt ville" = smerter

• #9   31. mar 2012 det mester er sagt smiley
    1. snak med kiropraktor/dyrelæge/osteopat/massør/akupunktør/hvad ved jeg.
    2. tjek om sadlen passer (måske har den fået opbygget så mange muskler at den ikke passer mere, det skete for mig og min hest)
    Men igen jeg gentager bare hvad de andre siger:)

• #10   31. mar 2012 Kan det være at den er i brunst?? De bliver meget mærkelige, det ved du jo nok godt:P

• #11   31. mar 2012 Hmm jeg ved ikke om hun er brunst men det er nok meget muligt da mange af de andre også er det lige nu og hun plejer bare ikke at vise tegn på at være i brunst men kan det godt bare komme pludseligt?:)

Til jer andre vil jeg spørge hvad det koster med sådan en kiropraktor?:)

• #12   31. mar 2012 Typisk koster de en 1000-1200 kr, men de er så også og undersøger hesten fuldt igennem (ganganalyse, mærker hele kroppen igennem, kigger sadel, "knækker hesten på plads" osv), hvilket tager ca 1,5 time

• #13   1. apr 2012 Ja det koster ca 1100 og Rikke som vi bruger:)

• #14   1. apr 2012 Jeg tror godt at hendes brunst kan komme sådan bare:)

• #15   1. apr 2012 *hos

Kommentér på:
Hest opføre jeg pludselig meget anderledes?:(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce