Hvad skal der ske med hesten(e), når du dør? {{forumTopicSubject}}
Jeg har tænkt meget på, hvad der skal ske med min hest, hvis jeg dør inden ham.
For mig at se er der reelt set kun to muligheder:
1. Give ham til en veninde, som jeg stoler på, så hun kan videreformidle ham til et godt hjem.
2. Aflivning.
Jeg kan ikke klare tanken om at han skal sælges på "normale" vilkår af boet, når jeg ikke har mulighed for at kunne se om det er et fornuftigt hjem.
Hesten lider jo ikke, hvis han bliver aflivet, men er det for egoistisk, når han ellers er normal og velfungerende og sikkert sagtens ville kunne finde et nyt hjem?
Modsat er det jo også en stor opgave at lægge på et andet menneske, at skulle videreformidle hesten
Har I andre gjort jer nogle overvejelser i den retning?
jun 2011
Følger: 60 Følgere: 60 Heste: 9 Emner: 15 Svar: 439
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 40 Heste: 5 Emner: 10 Svar: 79
Har da nogen gange tænkt tanken og kan heller ikke forlige mig med at mine skulle på salgsmarkedet - hvis nogen af mine gode venner ville have dem, så jeg var sikker på de ville få det godt - ville det ligge mig mest på sinde - ellers aflivning.
apr 2010
Følger: 22 Følgere: 31 Heste: 6 Emner: 7 Svar: 216
Nu kender vi jo ikke hinanden så godt, at jeg kan tillade mig at kalde mig en nær veninde. Men skulle det forfærdelige ske at du måtte efterlade El Macho, ville jeg gerne påtage mig det ansvar at finde et godt hjem til ham eller at få ham aflivet, hvis det ikke lykkedes iudenfor rimelig tid. Jeg mener godt at man kan tillade sig at pålægge en veninde det ansvar, hvis hun siger ja til det. Jeg mener også at det er mere rigtigt at få ham aflivet, end at aflevere ham til en hestehandler og gå en usikker fremtid i møde. Det er ikke egoistisk, men ansvarsfuldt.
Hilsen Lone.
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Heste: 1 Emner: 18 Svar: 126
Mange tak for tilbuddet Lone, det er rigtig sødt af dig. Jeg har også haft den vendt med Louise og har nok lidt i tankerne, at der skal afsættes penge til f.eks. et års udgifter, så der er god tid til at finde et nyt hjem.
Og ingen tvivl om, at det skal være ifølge aftale med den pågældende person.
Hm, må nok snart se at få overvejet færdigt, så jeg kan få skrevet et testamente med bestemmelserne i.
apr 2010
Følger: 22 Følgere: 31 Heste: 6 Emner: 7 Svar: 216
maj 2010
jun 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Heste: 3 Emner: 7 Svar: 76
maj 2010
Ja vi har jo talt lidt om det, men et er at tale, noget andet er hvad der reelt sker, hvis der ikke er noget på skrift.
Men ingen tvivl om, at det også er det jeg har haft i tankerne.
Hvad skal der ske med hesten(e), når du dør?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside