Shetlænder Avl

Shetlænder Avl

Medlemmer: 168
Forside Forum Medlemmer Annoncer Heste
768 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

stenene :) stenene :)

Hej

Nu har jeg lige været ude ved min 2-års hingst for at prøve at se/mærke om begge hans sten var faldet ned. Og jeg kunne hverken mærke eller se nogle. Er det ikke ret mærkeligt? Hvornår plejer man at kunne se/mærke om de er faldet ned? Ved godt, at det nogle gange er meget forskelligt, men synes alligevel, det er underligt, når han er godt 2 år og jeg hverken kan se eller mærke nogle sten..???

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  stenene :)
  • #1   14. mar 2012 De fleste har dem nede ved fødslen eller får dem ned i de første uger herefter. Eller rygder de som regel ned det første års tid for resten.
    Man kan dog ikke rent ´legalt klassificere en hingst som kryptorchid før den er 2 år gammel.

Dog vil de selv i den alder og nogle gange sonm vokse også vre i stand til at hive dem ret højt op når man eks. prøver at mærke på dem.
    Har du prøvet at kigge efter dem inden du prøvede at mærke dem?
    Når d prøver at mærke dem, så prøv at tryk dine fingre godt op i lysken ved siden af pungen og se om ikke du kan "fange" dem der og trykke dem nedad...

• #2   14. mar 2012 Har ikke prøvet at mørke efter dem før, men nej, jeg mærkede før jeg kiggede smiley Så prøver det lige omvendt senere. Men har det nogen betydning for om han kan bedække eller ej? Han skal vil stadig kastereres, hvis jeg vil være sikker på, at han ikke kan gøre nogle af hopperne ifol?
    Arrow tillader desværre ikke lige endnu, at jeg kigger ham mellem benene - ellers havde jeg jo lige én at sammenligne med smiley

• #3   14. mar 2012 Hehe, ja hvis han er urhingst, altså med to tilbageholdte testikler så skulle han i realiteten være steril, men den holder bare ikke altid helt. For man har desværre før hørt om klaphingste der kun havde fået taget de nedstegne testikel ved kastratipon, og efterfølgende havde ifolet hopper.
    Kommer nok an på hvor højt de sidder. Hvis de er helt tilbageholdte, så tror jeg chancen er lille for at han er fertil. Men hvis de sidder nederst i lyskekanalen, kan han måske have en smule fertilitet.
    Men uanset så bør man kastrere klap- og urhingste, da tilbageholdte testikler har betydeligt øget risiko for at udvikle testikel cancer.
    Og ja så kan en del af dem udvikle godartede tumorer i testiklerne, men som gør at testosteron produktionen stiger unaturligt, og derfor kan de blive meget agressive!

Men ja prøv at kigge inden du rører næste gang :))
    Ellers kan du lige få dyrlægen til at tjekke næste gang han/hun er derude for eks. at vaccinere eller andet.

• #4   14. mar 2012 Ja, men kan det overhovedet lade sig gøre at kasterere ham, hvis de sidder så langt oppe uden en større operation?
    Ja, jeg må hellere lige spørge dyrlægen næste gang hun er forbi...

• #5   14. mar 2012 Jeg mener først Taz's faldt ned det forår/sommer han var 2 år

• #6   14. mar 2012 Nej det kan desværre hurtigt blive dyrt med en klap-kastration... men som sagt ville jeg altså afvente lidt med kastration mm. da den jo godt kan nå at falde ned endnu... smiley

• #7   14. mar 2012 Hmm min Tornado fik først sin den sidste da han var 4 og i følge min dyrlæge er det helt normalt at ponyer får dem senere end heste !! Om det passer ved jeg ikke men han sagde at ved ponyer lukkede det der nu lukker for om de kan komme ned i pungen senere end ved store heste, så man skulle bare tage det helt roligt smiley

Håber det var nogenlunde til at forstå smiley hihi

• #8   14. mar 2012 Tak for Jeres svar. Havde ellers planlagt at han skulle kastereres her i foråret, hvis ikke han bliver solgt, men nu må jeg lige se tiden an. Men nu har jeg jo også en hingstefold han kan gå på, så det haster jo sådan set ikke med at få ham kastereret smiley

Kommentér på:
stenene :)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce