{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.002 visninger | Oprettet:

Indlagt :'( {{forumTopicSubject}}

Hej Hg'ere

min kære DV Canton blev indlagt i søndags, efter 3 måneder med uren takt hver eller hver anden dag..
Det har været en lang hård periode og jeg har ikk langt til tåre mere..
Har været ude hos ham hver dag siden.. var der igår og var så "heldig" at komme imens dyrlægerne faktisk var igang med ham, så man kunne følge med og få en snak med dem..
De havde indtil videre haft problemer med at lokalisere hvor han var halt, men var nu fundet ud af at der 100% var noget HELT galt i venstre bagben og havde lagt blokader der, fra midtpiben og helt ned i tåen, uden forbedring.. udover det var han også halt på højre forben, men de vidste ikke om det var fordi han havde aflastet, eller om der faktisk også var et problem der, så idag ville de lægge blokader i resten af venstre bagben og i forbenet. og så ville de undersøge bagbenet for spat ( da det kan være sansynligt med hans alder, historie, og ældre skader ) og hvis det ikke var det, så få det udelukket..
Men igår da vi så stod og fulgte med, longerede de ham på asfalt og han var bar så stok alt på de 2 ben.. jeg har aldrig set noget lignende. det var virkelig skrækkeligt at se sin elskede hest sådan smiley

Så nu venter jeg spændt på hvad de finder ud af idag og glæder mig til at komme ud til min elskede smiley

Følte bar lige jeg måtte dele med jer.. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indlagt :'(
  • #1   13. mar 2012 Det lyder godt nok ikke sjovt. smiley
    Alt held og lykke og tanker herfra!

• #2   13. mar 2012 Kender det, min gamle viste sig at have gigt. Ham jeg har nu, kan vi heldigvis pt rette ud med kiropraktik. Men han har været så skæv i hoften at han haltede, og som m din, ja skæv vrider de resten for at kompensere. Så husk at få en god kiropraktor på, når i finder ud af hvad der sker.
    Håber det bedste for jer, det gør så ondt når ens hest er syg, og man er helt hjælpløs.

Krydser fingre.

• #3   13. mar 2012 Han havde kiropraktor for 14 dage siden, og løsnede alt der var låst så tror desværre ikk det "Bare" er det.. tror det er noget værre.. ellers ville hun ha fundet det.. eller vores private dyrlæge.. eller sadelmageren.. øv hvor er det bare kedeligt :'/

• #4   13. mar 2012 Puha.. Rigtig god bedring med ham!

• #7   13. mar 2012 årrrh sikke en omgang!:-( Føler med dig, og håber det hele ordner sig!!

- skrev her inde, så snart du får mere af vide! :'/

• #9   13. mar 2012 held og lykkke

• #10   13. mar 2012 ~ Min engel - putte høne<3 ~:

Dyrlægen lovede igår at vi ville høre fra ham idag, hvis de fandt noget der havde nogen betydning for hans "halthed". men vi har endnu intet hørt..

Men da vi var ude hos ham tidligere, havde han nu forbindning omkring hasen på venstre bagben, og man ku se de havde haft lagt blokader i kodeledene på begge forben..
    Dyrlægen sagde også igår, at han idag ville undersøge om det evt kunne være spat.. så mon det er det han har haft tjekket i hasen ?
    Jeg ved det ikke.. men hvis det er det han har tjekket, kan der ikk have været noget, siden vi intet har hhørt.. - Skulle man da mene? s:

Der er nu oprettet et fotoalbum på min profil, med billeder fra hans indlæggelse..

• #11   13. mar 2012 og tuuuusind tak til alle jer andre!
    Det varmer at finde ud af at der findes hestemennesker der ikke er pisse selvoptaget og snobbet! smiley

• #12   14. mar 2012 Lyder godt at det så ud til at gå bedre!! :')

- Nej, det skulle man ikke mene, men nogen gange "glemmer" de at informere om nogle ting, også får man det først af vide senere:-/ Det gælder både i dyr verdenen og menneske verdenen smiley Men håber det går godt for din søde hest! smiley

• #14   14. mar 2012 Arg da også, ja det ikke altid nemt at få dyrlægerne i tale, jeg fik en i telefonen kl.20.00 om aftenen. først der havde han åbenbart tid til at ringe. Og de var heller ikke nemme at støve op når man kom ud til hesten. Omvendt var de super søde, ringede dog selv flere gange. Og kan kun anbefale at ringe selv lige og høre ad. For de har altså tit mange ting om øreende. Ikke at man skal kime dem ned, men bare lige ringe og få en status. Det kan man godt.

Håber som sagt det bedste for jer.

• #15   14. mar 2012 Idag har han fået taget røngten af begge forben og venstre bagben.. dog fik vi kun svar på 1 af billederne fra bagbenet.. det var billedet fra det midsterste glide - led?? -bånd?? Jeg kan altså ikk huske alle de dumme begreber.. nå men der var der i hvertfald spat.. så fremskreden at båndet nærmest var lukket helt inde af nydannet knogle.. Udover det tog de et billede af det nederste glide - led? - bånd? hvor dyrlægen også har en mistanken om der kunne sidde spat..
    Jeg venter meget spændt på det sidste bagbensbillede, og de 2 forbensbilleder.. HVIS der intet er på forbene, ser det lidt lysere ud.. men hvis der er slidgigt ( hvilket kun ville være logisk i hans alder og med det niveau han har gået på), så er der kun én udvej :'/
    Så ved kk rigtig om jeg får sovet i nat smiley
    Er nervøs for deres endelige konklusion og diagnose smiley

• #16   14. mar 2012 Puha stakkels dig og hesten.. xér alt hvad jeg kan få de sidste billeder er gode .:)

• #17   14. mar 2012 tak :') smiley

• #18   15. mar 2012 Arg kan de dog ikke skynde sig med de billieder! ikke fair mod dig som ejer at holde dig i uvidenheden ´på denne måde smiley

Kommentér på:
Indlagt :'(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce