{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
894 visninger | Oprettet:

Changere. {{forumTopicSubject}}

Hej hg smiley
Har en utrolig dejlig dreng på 3 år der er igang med tilridningen og klare det kanon overraskende godt ! MEN vi har kunne galoppere i 2 uger nu og vi er så småt i gang med tempo skift.. men nu er han begyndt at changere så snart man laver halveparader i galop ! det ser totalt lækkert ud, men er absolut ikke meningen smiley

En ide til hvad jeg kan gøre for at den søde Changerende hest lader vær smiley Ved han kan uden at changere da vi har øvet det før..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Changere.
  • #1   20. feb 2012 Den skal slet ikke samles ind endnu den kære hest smiley
    Bare lad den galoppere godt fremad og sørg for den får god balance og lækre muskler, senere vil du opdage at når du samler den lidt sammen vil den ikke cangere, da den nu har musklerne til den lettere samling smiley

• #2   20. feb 2012 Han har en rigtig fin balance, ses også når han changsere hele vejen ned af langsiden smiley Vi træner bare tempo skift og han er kanon til det den skid, men hesten har en selvtillid der sparker røv, så når han har lært det til punkt og prikke og det keder ham er der krudt i numsen, men vil altså ikke forlange mere af ham nu..

• #3   20. feb 2012 Har haft samme problem, det var fordi jeg lagde vægten i udvendig, og så changerede min, samtidig med hun ik altid forstod mine signaler 100% smiley Hun gør det stadig lidt, men det er kun på bagbenene hun gør det nu, så hun går krydsgallop:i men vi arbejder på sagen smiley

Men prøv evt. at se om det er fordi du ubevidst kommer til at ligge din vægt en smule mere til udvendig:D

• #4   20. feb 2012 Den har ikke god nok balance hvis den cangere i tide og utide smiley Den changere jo netop for at kompencere for manglende balance smiley

• #5   20. feb 2012 Vi bruger stort set kun ben, da han NEMT går bag lod bare man tænker på at nusse tøjlen, så klemmer jeg rigtigt med benene og har LØSE tøjler så samler han sig smiley Han er total dressur talet ! Lidt for meget, jeg kan ikke selv følge med smiley

• #6   20. feb 2012 Det har aldrig været et problem for ham, kun de sidste to gange han er begyndt med det..
    Men tror det er lige præcis det jeg gør ! Altså ligger lidt for meget til udvendig..Vil jeg lige have i baghovedet imorgen !

• #7   20. feb 2012 En god idé at holde benene i "anspringnings-holdning" altså venstre volte = venstre ben lidt frem, højre lidt tilbage, når I laver halve parader mv.
    Jeg har selv tidligere oplevet dette og det hjalp at holde benene sådan.
    han lærte at holde op på cirka 2-3 uger, changementerne var forbi han ikke havde en så god balance i "kort" galop som ellers antaget.

Kommentér på:
Changere.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce