- ALT mellem himmel og jord!

- ALT mellem himmel og jord!

Medlemmer: 1.725
Forside Forum Medlemmer Annoncer Heste
995 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Kælk trækning ... Hjælp Kælk trækning ... Hjælp

Hej alle smiley
Der er faldet rimlig meget sne der hvor jeg bor (og der hvor min hyp står), så tænkt lidt på at prøve at "spænde" hende for en kælk smiley I dag øvede min veninde og mig lidt på det med at føre hende når man står bag hende og skal give hende signaler osv.. Lidt ligsom når en hest går med en plov og man skal gå med hesten .. Men i hvert fald var hun super dygtig og tog det SUPER pænt !
Så tænker på at "spænde" hende for en kælk og se hvordan hun tager det smiley Men er lidt bange for at hun bliver bange for kælken der bliver spændt efter. Og da hun er en ret stor hest så har man ikke såå meget kontrol som ved en shetter fx.
Men mit spørgsmål er : Syntes i det er en god idé, og hvis ja hvordan venner jeg hende bedst tid det ?

Ps. hun er 164, og rimlig "lydig" hvis man kan sige det på den måde smiley

På forhånd tak !
-Mie

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af køkkenvæg 500 kr.
  • Opsætning af spots 400 kr.
  • Scooter hjælp start 915 kr.
  • Fjernet glasvæg 2.500 kr.
  • Havearbejde 500 kr.
  • Opsætning af 3 svæve hylder 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kælk trækning ... Hjælp
  • #1   5. feb 2012 jeg ville nok ikke spænde den efter hesten... især ikke hvis den ikke er trænet til det endnu.... men du kan få en til at sidde på kælken mens du styrer enten fra jorden eller fra ryggen...
    se evt her:
    (link fjernet)
    http://www.hestegalleri.dk/uploads_xl_wm/2787513.jpg?10-12-2011_20:13:02
    (link fjernet)
    http://www.baboom.dk/vid_vis.aspx?VideoID=14888

• #2   5. feb 2012 hov glemte at skrive at der er en der skal gå ved siden af hende smiley Og mener også at jeg vil begynde at træne hende til det (kig det sidste i mit spørgsmål) smiley Men tak for kommentaren og hjælpen smiley

• #4   6. feb 2012 jeg ville ikke spænde den på, men bare få en til at holde...
    for hvis hesten nu bliver bange og stikker af med kælken efter sig, så kan der ske mange skader, hvis kælken bare bliver trukket efter... så er det bedre hvis man hurtigt kan få den af...

• #5   6. feb 2012 jeg ville starte med at trække kælken bag hesten smiley og sørg for når i engang skal sidde i den at spænde den så langt fra, at den ikke kan sparke jer i hovedet smiley

• #11   7. feb 2012 Okay folk mange tak for hjælpen smiley Men jeg går altsår ikke ud og køber en køre sele eller noget, det kan i være helt sikre på ! smiley Det er også bare for sjov slet ikke noget med at den skal gøre det HVER dag eller skal til at trække vogn eller noget slet ikke smiley Jeg vil bare gerne ud og tage en lille skridt tur i kælk, med en vininde der trækker min hest smiley Men tak for hjælpen ! :-))

Og er enig med Luna i at man da slet ikke skal pakke sin hest ind i vat smiley ! De er sk* da vant til at løbe på alle mulige slags underlag de har jo deres " vild heste" instinkter smiley
    Slet ikke for at hakke på nogle eller noget, siger det bare ^^

Og vil i ikke være søde at fortsætte jeres samentale over pb eller noget ? Orker bare ikke et emne fyldt med kommentare om alt muligt andet :-)) Hvis der nu er andre der skriver osv.. smiley

-Mie :-))

Kommentér på:
Kælk trækning ... Hjælp

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce