{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
803 visninger | Oprettet:

Dressur i lange liner? :_) {{forumTopicSubject}}

Regner med at prøve dette med Mirell i aften, så hvis nogle har nogle fifs eller gode råd til, hvordan jeg skal gøre, så kom endelig med dem smiley

Har før gjort det med min gamle pony, men det er altså 6-7 år siden nu, så jeg kan simpelthen ikke huske det hele.
Overværede en "enetime" i det i dag, hvor jeg hørte alt der blev sagt, og fik jeg faktisk ret meget ud af - og mod på at prøve det igen.

Min hest har nemlig stået stille i 10 måneder pga. et brækket ben, og jeg skal have bygget en masse muskler i hendes ryg.
Vi har prøvet alt muligt - til sidst prøvede vi sågar løse indspændinger, men det kan hun simpelthen ikke gå med (og det vil jeg heller ikke longere med)

Så nu må det blive lidt dressur i lange liner, hvor hun kan få bygget nogle muskler op i ryggen så jeg ikke skal ride hende alle dage ..
(hun spænder vildt meget op for tiden pga. vejret, og så stiller hun sig for højt i nakken og smider ryggen - og så hjælper det jo intet.. Hun bliver nærmest værre og værre for tiden øv!)

Alt modtages med kyshånd! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dressur i lange liner? :_)
  • #1   2. feb 2012 Er spændt på hvem der underviste den der ene lektion?? og når du siger lange liner, er det så med longe gjord, og hvor du går bag hesten?? Eller:)

• #2   2. feb 2012
    Hvorfor er du spændt på det? smiley

Lange liner mener jeg.. sådan "longering" i lange liner - dvs. det skulle det i hvert fald blive til til sidst smiley

Og ja, jeg bruger en longegjord ...

• #3   2. feb 2012 jeg lytter lige med smiley

• #4   2. feb 2012 Er det så ikke bare longering? Hvis man arbejder i lange liner går man bag ved hesten ligesom hvis man skulle køre for vogn ´med den.

• #5   2. feb 2012 køreforeningerne bruger også gerne øvelser ved tilkøring som indebærer at du "longerer" med to lange liner, det er god øvelse at kunne, før du begynder at spænde noget efter hesten, da den uvilkårligt for "snøre" om sig, og på benene, som stængerne fra vognen skal kunne røre hesten uden panik
    Jeg ville dog ikke lege med det med min hest uden en underviser, men jeg er også "gammel" pylret osv smiley

• #6   2. feb 2012 Okay smiley

Bare for at høre!
    MEn så kan jeg ikke hjælpe smiley for sådan gør jeg ikke.. held og lykke! det lyder som en genial idé!

• #7   2. feb 2012
    Det gør jeg så IKKE en anden gang smiley
    kan sige at det bestemt ikke var vellykket, og at jeg fik en meget panisk og bange hest ud af det smiley Hun er også lidt speciel..

Dårlig oplevelse, dårlig oplevelse..

Men ja, idéen var god - og nu er den afprøvet for første og sidste gang på denne hest.. smiley

Pernille J:

Fik undervisning i det for nogle år siden med min ene pony af min dyrlæge smiley Bare rolig..

LadyBlackSheep:

Det er kun, hvis du skal køre.
    Ellers går man ved hestens hofte - gerne et par meter væk, men hvis man kan styre det kan man også lade hesten løbe rundt på stor volte i linerne smiley
    Og jeg ville gøre det sidste med min hest, da hun er meget uforudsigelig og har tendens til at have lidt løse bagben.

• #8   3. feb 2012 du kan også bare "ride" den fra jorden, altså gå ved skulderen og styre ligesom hvis du sad på ryggen....

Men ellers ville jeg også "longere" med lange liner, så kan de bedre se hvordan den former sig end hvis du går bagved.

• #9   3. feb 2012 Aha, så lærte jeg også lidt idag smiley

Kommentér på:
Dressur i lange liner? :_)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce