Hvorfor er det nu med longe? {{forumTopicSubject}}
^Anede ikke, hvad jeg skulle kalde overskriften^
Sagen er den at min 6 mdrs hingst, har fået konstateret rigtig slem muk - får på tiden indsprøjtninger med pencilin hver dag, og bliver behandlet med virconS og Klorhexodin (skiftes hver anden dag) - Han må ikke komme ud (dyrlægens ord) og står også rigtig fint i boksen - men sagen er jo den at han naturligvis er fuld af krudt. Har ham ude på ridebanen hver dag, for at røre sig, og der er jeg altså nødt til at tage et longetov i ham, så jeg ikke bliver løbet over ende med træktovet (første gang havde jeg bare træktov i ham - og det fortrød jeg, da han gerne ville spurte rundt og lege.
Men men men - er det ikke noget med at man ikke må longere sådan en lille en? Er 100% sikker på at jeg har læst det et eller andet sted
Men han 'longerer' jo sig selv - i og med at han løber rundt - det er lidt skægt at se, for det er tydeligt at han leger med mig. Lige så stille traver vi, hvor jeg løber lidt ved siden af - og så spurter han lige pludselig frem og bukker i fuld fart - og kommer så travende hen til mig igen - la la la.. - hvorefter det går frem i fart igen.
Det er ikke muligt at lade ham løbe løs endnu, da vi er ved at bygge ridehal - alle spær er oppe, men der mangler væggen, dvs der er åbent - udover en snor, som jeg ikke stoler på kan holde ham inde.
dec 2006
Følger: 83 Følgere: 87 Heste: 10 Emner: 95 Svar: 1.588
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.699
Det man skal passe på med er at give så meget longe som muligt, så hesten ikke gøres skæv, når den er ung.. Det kan den nemt, hvis man gør som en voksen... hvis du kan mærke han har brug for at dreje på en sjov måde - følg rundt med ham.. ikke bare stå på midten .. :-)) No problemos in that.
sep 2007
Følger: 89 Følgere: 89 Heste: 4 Emner: 609 Svar: 2.988
Så blev jeg det klogere..
Nej, står bestemt ikke i midten - og driver ham frem. Går faktisk ved siden af (vi træner skridt, stop og bak for tiden) og så lige pludselig uden varsel nærmest springer han i luften - derfor longen. Han er bare fuld af krudt for tiden. Og synes jo også at han skal have lov til at lege, men var lidt bekymret fordi jeg er nødt til at have longetov i ham..
dec 2008
jul 2005
Følger: 78 Følgere: 75 Heste: 3 Emner: 65 Svar: 2.473
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 29 Heste: 1 Emner: 18 Svar: 336
dec 2008
mar 2008
feb 2011
Følger: 71 Følgere: 131 Heste: 5 Emner: 227 Svar: 2.191
mar 2008
apr 2008
Følger: 32 Følgere: 31 Heste: 9 Svar: 39
jan 2005
Følger: 19 Følgere: 24 Heste: 4 Emner: 8 Svar: 33
Har ikke så meget forstand på det med longen, men det har du jo fået massere af svar på.. Men et lille tip vedr. muk..
Forsøg at få dyrlægen til at give dig noget der hedder sebacil.. Er ikke helt sikker på hvordan det staves, men det er altså noget der virker..
Det er ikke udviklet til heste, men til kvæg og det er rimelig krads og så virker det..
Men snak med Dyrlægen om det, det er ikke alle der er villige til at give det.
Hvorfor er det nu med longe?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside