{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
457 visninger | Oprettet:

Kan bare ikke klare mere.... {{forumTopicSubject}}

Fleur har nu stået halt siden sidst i okt. 2011 hvor det kun var meget lidt halt som næsten ikke kunne ses, jeg lod hende stå og red nogle skridtture på hende når hun begyndte at blive slem at gå med. Så her i lørdags var hun fuldstændig rengående og vi havde en "rigtig" sadle på for første gang side midten af august og hun tog det så pænt, der var lidt da jeg skulle op men ellers ikke.
Så her i går havde begge hestene så smed da de var gået 2 uger over tid (1 dag betyder rigtig meget på Fleur's hove) og vi skal så ud og skridte lidt.
Jeg lægger sadlen meget langsomt på samt at stramme gjorden rigtigt langsomt og hun stod bum stille og lyttede og self. stod hun første gang helt stille i de 5 år jeg har haft hende helt stille indtil jeg gav hende lov til at gå frem, og det hele startede så godt..

MEN i det vi når at skridte en sølle ½ runde er hun stok halt! vi tænker først at var fordi hun lige snublede (staves) på det forben og lige skulle finde balance igen ligsom vi selv skal så jeg forsatte endnu ½ runde og det blev kun en lille bitte bitte smule bedre, så jeg gik ind med hende.
Så her i dag da jeg skulle ud og hente dem begge efter jeg har muget (muger aldrig selv ud det gør min far men han skulle på jagt her til morgen og ikke nåede det)
Jeg gik så ud til folden og fløjtede da jeg kom rundt ridehuset og kaldte og fløjte osv. da Fleur ALTID står oppe ved hegnet eller kommer op til hegnet i det hun ser mig og komme ALTID med sådan nogle brum eller hvad jeg kan kalde dem når jeg enten kommer over til hende og hun kommer selv.
Men Fleur kom ikke og bare stod det er første gang i 1 år jeg selv skulle over og hente hende, så synets det var meget forkert at hun ikke kom.
I det vi så skal til at gå ind (går både med Olivia og fleur) nægter Fleur simpelhent at flytte sig, jeg lokker med mad (hun er sindsyg med glad og det plejer at hjælpe på alt) men det hjalp ikke Olivia begynder så at presse hende hvilket hun overhovedet ikke kan tage og plejer at stejle hvergang med det gjorde hun heller ikke.. Jeg går så ind ad og da vi kom ud af folden er hun stokhalt og kan slet ikke støtte på sit ben, hun går og læner sig op ad mig og vi bliver nødtil at holde en del pauser (det tog 20 min. at få dem ind det plejer kun at tager 2 - 5 minutter) da vi så kommer ind i boksen er hendes ene sene på det højre forben fuldstændig hævet og hun støtter slet ikke på det modsatte ben (venstre) da hun lægger alt vægten over det højre. Og jeg kan se hvor ondt hun har det og begynder at vise det (hun har aldrig nogensinde vist hun har ondt kun hvis det har været meget slemt)
Jeg kan simpelhent ikke klare at se hende sådan! det er overhovedet ikke fair overfor den hest, da hun har gjort så meget for mig så det er self. hårdt. Min mor skal så prøve at få fart på Dr. dyr imorgen igen da hun ikke havde telef. tid i dag.. Jeg syntes bestemt hun skal aflives for hendes eget bedste og så hun kan få en ende på sine smerter.. Men problemet er at min far ikke vil skille sig af med hende, så nu har jeg bestemt at hun må få boksro indtil videre og komme i ridehuset at gå når jeg er der så hun kommer lidt ud og gå på noget blødt underlag..

-Undskyld det blev så langt!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan bare ikke klare mere....
  • #1   17. jan 2012 ej hvor er det bare synd for dig, min søsters gamle hest (star-fire) fik også en sene skade og vi blev nød til at aflive ham selv om det ikke var sjovt men vi trøstede os med at det var det bedste for ham. det skete sidste sommer da hun havde været ude på en distance med ham og hun havde redet i blødt jord. da vi havde besluttet os for at det var den eneste rigtige vej for ham lavede vi så aftale med forsikring mm og i de sidste 3-5 dage lå han bare ned og spiste og drak ikke noget så man kunne virkelig se at havde ondt. føler med dig!! ved godt det er svært men hvis det var mig der stod i din situation ville jeg prøve at overtale min far til at indse at hesten lider, hvis det var os ville det jo ikke være rart.. håber der sker en bedring med hende;-)

• #2   17. jan 2012 Hvor trist smiley held og lykke med hende, og god bedring smiley

• #3   17. jan 2012 Det er bare så træls især når det er noget man holder sindsygt meget af og som har hjulpet en.. Det må da også ha' været ret hårdt for jer? Det er bare typisk at det altid sker for en selv når man venter det

• #4   17. jan 2012 Som det ser ud indtil videre, har vi fået taget kontakt til en der var tidligere dyrlæge som også står opstaldet der hvor jeg har mine 2 og hun siger at der ikke vil være noget som man kunne gøre da det bare vil vænne tilbage hvergang det er en smule koldt og der er frost i jorden.. Så det bliver nok noget aflivning når min far også siger god for det, og hun er trods alt 18 til april og hun har gjort det godt i de 5 år jeg har haft hende, det er bare hendes tid nu

• #5   17. jan 2012 Det kan vi kun håbe på der gør, selvom vi ikke rigtig tror på det mere

Kommentér på:
Kan bare ikke klare mere....

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce