Dusty eller Cajsa :/ hvem skal jeg dog vælge :/ {{forumTopicSubject}}
Cajsa eller dusty? hvem skal jeg dog vælge :i
Ja jeg står med dette svære valg og skulle vælge imellem to dejlige ponyer. Jeg har min pony Cajsa på 14 år, som ikke rigtig kan så meget lige pt. Vi købte hende for 8.000 og regnede med at hun ville blive en god lære pony, Der var bare et problem.. Hun kunne ikke gå i trailer, så ejeren red hende hjem til os. (Jeg var så forelsket i Cajsa, og jeg ville bare have hende og hvis jeg havde vidst at Cajsa havde været sådan en stor udfordring havde jeg nok ikke købt hende /:!) Dengang havde mig og min mor ingen forstand på heste, så vi købte hende bare uden at tænke på hvilket arbejde hun bragte med os. Jeg har været på nippet til at nærmest bortgive hende så mange gange, fordi jeg ikke har kunne få hende i trailer. Så vi holdt pause og fokusere på dressuren. Da fandt jeg ud af at hun var super fin i dressur faktisk! og med lidt arbejde vil hun sagtens kunne gå til biddet i trav og galoppen. Problemet er bare at jeg snart ikke orker mere arbejde med den pony :i jeg har haft så mange nedture (selvfølgelig også opture) med hende, at jeg ikke havde lyst til at have hende. Vi har haft rigtig mange gode minder sammen, så det er ikke fordi at hun bare kun har bragt dårlige ting med sig, for jeg har lært rigtig meget af hende Men så tilbød karoline (min kusine) mig og låne mig hendes pony dusty som er 21 år nu. Han er en formidabel springer, og han kan endnu selvom han er 21. Jeg er en spring rytter, og ikke så meget dressur rytter. Men cajsa er desværre ikke så meget for springningen :/. Nå men Jeg prøvede at passe de to heste på én gang. Trailer træning med cajsa, og undervisning to gange om ugen på Dusty - det fungerde ikke på nogen måde. Jeg begyndte at få et super godt forhold til dusty, og vi begyndte at tage til stævner sammen. Men der hjemme stod min pony cajsa og blev fed Og nu spørger jeg så, Ville i beholde Cajsa den dejlige pony, men som stadig har en masse arbejde foran sig, eller så beholde dusty som faktisk er den perfekte pony for mig. Jeg har så svært ved at give slip på cajsa, for hun er virkelig en dejlig pony, men jeg ved at jeg ikke har energi nok til at forsætte. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre for jeg har indset at jeg kan nå længest med dusty. men hvordan skulle jeg dog kunne skille mig af med Cajsa den pony jeg har været så meget igennem med.. Hvad ville i gøre? :i Måske blev det lidt langt, og måske er det total forvirrende, men jeg havde bare brug for at lette mit hjerte
aug 2007
Følger: 100 Følgere: 97 Heste: 1 Emner: 177 Svar: 1.145
Min pony, Prinsen og jeg har også haft en del nedture.. Laaaang historie :-).
jan 2008
Følger: 151 Følgere: 119 Heste: 3 Emner: 175 Svar: 617
Kæmp videre
okt 2010
Følger: 81 Følgere: 72 Heste: 4 Emner: 229 Svar: 958
dec 2007
Følger: 95 Følgere: 91 Heste: 4 Emner: 113 Svar: 1.240
Men var jeg i dit sted, havde jeg som allerede foreslået måske nok fundet en til at ridde ponyen for mig, hvis jeg kunne mærke på mig selv at jeg virkelig ikke havde energien til det, selvom jeg gerne ville beholde ponyen.
Så jeg synes at du skal fortsætte med at låne Dusty og så finde en til at ride Cajsa op for dig, og så kan du forhåbentligt finde rytmen med hende igen
feb 2011
Følger: 64 Følgere: 60 Heste: 7 Emner: 21 Svar: 237
Dusty eller Cajsa :/ hvem skal jeg dog vælge :/
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside