{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
955 visninger | Oprettet:

Hvad gør jeg? - Dum til stævne {{forumTopicSubject}}

Hey Girls ;b

Jeg rider denne her fjordhest, da ejer ikke må ride pony.. Han har ikk gået så mange stævner før, men det er jeg å begyndt på nu. Han springer super godt, springer ca 100cm til træning. Mit første stævne blev jeg disket i fordi han stoppede, så tog vi til MBRK, hvor han gik 2 nul runder.. Han var FANTASTISK sød! Så havde vi ham i VRCL, hvor han blev disket fordi han løb uden om og bare løb.. Så var jeg på MBRK idag, (da vi tænkte at det var fordi han kunne 'se' de andre) Men nej! han løb ud af banen i første klasse, og løb i anden og tog et forkert spring smiley
Da han gik nul i MBRK havde jeg min hoppe med (han er hingst) hun er en helt alm blandning. Så har tænkt på om det er fordi hun var med at han så følte sig tryk?
-Han er fra 05, altså han bliver 7 i år..

-Håber i kan komme med gode ideer/forslag?? smiley

Gider ikke hører dårlige kommentar, eller noget om at det er dumt jeg bliver ved med at tage ham med!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør jeg? - Dum til stævne
  • #2   7. jan 2012 Har jeg endelig ikk tænkt på, men når jeg kører afsted er jeg mere nervøs med ham end med andre.. Normalt er jeg ikk nervøs..
    Han virker ikk nervøs som min anden pony var i starten, men kan self godt være at jeg ikk ligger mærke til det når jeg selv er..

Vil jeg da prøve at tænke over på lørdag når han skal afsted igen smiley
    -TAK!!

• #4   7. jan 2012 Tak begge to!!

Marie-Louise - Men han er jo super på opvarmningen, det er ikk så meget at springe fremmede steder. Det kommer først foran dommerne smiley

• #5   7. jan 2012 Tusind tak! På lørdag skal han med til VRCL, i en 30cm og 60cm. Håber at jeg kan få ham til at slappe af i 30cm og at det så går godt i 60cm også! smiley

• #6   7. jan 2012 Enten kan det være nerver, hvor det så gør at mangler "lidt", det man har lært, og derfor kan hesten nemt tage kontrollen over rytteren.
    Men også nu hvor jeg kan læse mig til det er en hingst + den er en alder hvor den skal "prøve af".
    Har selv haft en pony fra da den var 5 år og så til i dag hvor den er 9 år, og fylder 10 år til april.
    Og vil sige, når de er sådan en alder, som din er i nu, kan de finde på at prøve rytteren af, den mangler altså respekt for rytteren.
    Og må sige, jeg tror faktisk det er mere hesten, end det er dig..
    For det lyder lidt mærkeligt at det er dine nerver der gør DU drejer uden om et spring? eller for den til at løbe ud.
    Så jeg vil sige det er hesten der skal sættes på plads, og specielt en hingst. En hingst skal sættes på plads hele tiden, for ellers kan den hurtigt tage magten fra en. smiley

• #7   7. jan 2012 Tror det med at min anden pony var med, da han gik nul runder, har beroligede mig smiley

• #8   7. jan 2012 det er svært af vide, for det er noget oppe i det hoved så. Men jeg synes bare med erfaring, det lyder som mangel på respekt fra den der hingst. smiley

• #9   7. jan 2012 Sarah - Han er bestemt ikk hingstet, jeg kan ha ham og min hoppe sammen i ridehuset uden han gør noget! Til stævnerne, har jeg fået afvide flere gange 'sikke en smuk/lækker/sød hoppe du har'. Du glor meget når jeg siger han er hiingst. Han er noget af det roligeste! og slet IKKE hingstet! Står på staldgangen uden han er bundet, og nogen gange uden grime..

Og det er ikke mig der drejer ham uden om, eller får ham til at løbe/løbe ud..

• #10   8. jan 2012 ja, øve øve øve både med dig og din hest, kom der op i god til så du har helt check på banen, du skal forestille dig at du har gjordt det en milliard gang! se nogle af de andre ride den og du må bare tænke: steady, steady, det vigtigst er at du tænker: vi skal ikke nå noget.
    tag det helt roligt,

der hjemme, sæt en bane op en gang hver eller hver anden uge. hvis du træner på fx. 90 så start 60 til stævnerne for at give dig selv mere selvtillid, og øv højderne til træning så må du bare arbejde dig langsomt op til stævnerne smiley

• #11   8. jan 2012 Hvis nu du læste beskeder ordentlig igennem, havde du også forstået det med at dreje uden om osv.

Skrev at det er MÆRKELIGT hvis det var DIG, som gjorde den løb uden om springet pga nogle nerver, for det ville nerver normalt ikke gøre. Så jeg mener bare det lyder som om den er fræk. For når en hest BARE løber uden om springet, er det jo fordi du giver de helt forkerte signaler ELLER alm. frækhed fra hestens side af.. smiley
    Og selvom det er en rolig hingst, er den stadig en hingst OG den har en alder, hvor en typisk pony og hest vil prøve sine rytter af.

• #12   8. jan 2012 Hej.
    Jeg tror nu når han også er hingst at du virkelig skal være bestemt og selvsikker.
    Når du kommer ind på banen så tryk ham godt frem, men stadig ha et fast tag i tøjlen, rid så rundt om springene og lad ham se dem. Når du så skal på springene så tæl gallopspringene i dit hoved sådan 1,2,3 og så slipper du ham og springer, efter springet sætter du dig rigtig godt ned i sadel og følger han bevægelser og rider så meget målrettet på de næste spring.
    Det kan godt hjælpe at sige "hop" når han skal springe, så bliver han opmuntret til det.
    Du skal virkelig være selvsikker og ha tanken om at i godt kan fra starten af , så skal det nok gå, bare du rider meget målrettet, og opmuntre ham til det.

-held og lykke smiley

• #13   9. jan 2012 Marie-Louise siger noget fornuftigt. Tag den tid det tager på banen smiley Og eventuelt træn lidt stopsignal, så du kan stoppe ham for nærmest intet, så bliver han uden tvivl nemmere at styre, specielt hvad han tager kontrollen og løber på banen smiley
    Held og lykke smiley

Kommentér på:
Hvad gør jeg? - Dum til stævne

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce