26. apr 2008 Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.304
Krav til jeres parter? {{forumTopicSubject}}
Hej derude !
Jeg er lidt på dybt vand - jeg går og overvejer at finde en part til min kat 3 pony, men jeg aner ikke hvad jeg skal søge efter eller hvilke krav jeg skal stille til en evt. part.
Derfor vil jeg bare gerne kort og godt høre hvilke krav i stiller når i søger part og hvad i forventer af parten?
Grunden til at jeg søger part er at jeg ikke selv har tid nok, desværre, så derfor skal personen også kunne gå i stalden selv. Hvor gammel mener i så at man skal være? Har trods alt 4 andre heste - heriblandt to plage, så det er ikke hr eller fru hvem-som-helst, jeg lige tør lade gå derude selv. Jeg har jo også et ansvar for at personen ikke kommer til skade, da han/hun højest sandsynligvis er under 18 år når det er til sådan en lille pony
Men del endelig ud af jeres erfaringer !
På forhånd tak
Mvh Frederikke
mar 2007
Følger: 136 Følgere: 125 Heste: 1 Emner: 126 Svar: 2.975
At de behandler min pony + mine ting med respekt, og rydder op efter sig.
At de modtager undervisning min. 2 gange om måneden (Merlin bliver redet i western, så derfor, er det vigtigt, at de sætter sig ind i, hvordan man rider ham).
At de er ansvarsfulde, og overholder aftaler.
Hvis de er under 18, skal de have forældre opbakning + jeg skal snakke med deres forældre om parten.
Synes ikke det er så mange, men jeg synes, at det er de mindste man kan sætte, for at behandle det dyr, man holder af med respekt
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.304
mar 2007
Jeg har haft en del parter til Merlin, de unge piger, sprang fra, fordi det kom til at koste noget at ride ham (dengang skulle de ikke modtage undervisning, men jeg var der stortset hver gang, og underviste dem).
Nogle andre har sagt fra pga. sygdom.
Hende jeg har nu, er heller ikke så gammel, men tager ansvar for sine handlinger, og tager ridningen seriøst, hun har også part på min træners hest, derfor kender hun ridemetoden, men modtager stadig undervisning.
sep 2008
Følger: 260 Følgere: 281 Heste: 1 Emner: 402 Svar: 6.285
apr 2008
Jorsfine&Merlin: Hmm jeg kan godt se problematikken, men synes bare at når det nu er en hjælpende hånd for mig, så vil jeg næsten ikke være bekendt at tage noget for det Men jeg vil helt klart tænke over det, man gider jo ikke have noget bøvl fordi det er "den useriøse gruppe" man får fat i..
Andrea: Okay, tak for svaret
mar 2007
Men ja, det er ofte de unge piger der ikke vil betale noget, fordi de ikke har penge til det, eller hellere vil bruge dem på tøj og fester. Dog kan man være heldig at finde en sød pige, som fx studere, som ikke har råd til at betale for meget.
apr 2008
Krav til jeres parter?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside