1.162 visninger
|
Oprettet:
Kan man selv klippe? {{forumTopicSubject}}
Hejsa,
Jeg har ikke klippet selv før, men kan se, jeg får brug for en klipper næste år (har en, der sætter voldsom pels), og i år ville jeg gerne have klippet lidt af halsen på dem.
Er det svært selv at klippe? Har tænkt på en Lister legato Trimmer, da jeg ikke regner med at skulle fuldklippe
(link fjernet)
Kan se, den har afstandskamme, kan man så ikke nive dem med klipperen (er det idiot-sikkert?).
okt 2010
Følger: 45 Følgere: 40 Heste: 4 Emner: 29 Svar: 217
sep 2008
Følger: 96 Følgere: 105 Heste: 8 Emner: 50 Svar: 657
så nej. Det er ikke så svært
sep 2006
Følger: 108 Følgere: 115 Heste: 19 Emner: 162 Svar: 1.211
Man skal klippe mod hårerne, ikke presse for hårdt, holde huldfolder ud og sørge for klipperen ikke bliver for varm
Den klipper du henviser til kan ikke klarer så meget.
Jeg ville købe en Oster, Andis eller aller bedst en med noget power som en Hauptner, den bliver man altså gladest for!!!!! Snakker af erfaring
okt 2007
Følger: 72 Følgere: 138 Heste: 24 Emner: 154 Svar: 1.572
Jeg vil sige med hensyn til klipper, bryder jeg mig ikke om hauptner... Dem vi har haft i stalden har holdt til små 10 heste, eller maks et år, og så er de simpelthen gået i stykker... Og de bliver brugt som beskrevet i brugsanvisningen...
Så har jeg brugt en Alfa Laval, som er en ret god trimmer, men meget tung og den larmer ekstremt meget... Men har man en rolig hest er den god at klippe med...
Nu klipper jeg med en Liscop kreaturklipper... Den er let, og larmer ikke alt for meget og ikke så frygteligt bred i skærene, altså ret nem og bruge. Og der vil jeg mene at den er klart den bedste at klippe med af de 3 forskellige jeg har haft fat i...
sep 2006
Følger: 108 Følgere: 115 Heste: 19 Emner: 162 Svar: 1.211
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.978
Jeg tænkte på en lille trimmer, fordi det max er en jagt klip jeg skal have på den ené i år. Men nu må vi se. Lyder godt, det ikke er svært.
dec 2008
dec 2008
Jeg har snakket med Jane, men ved ikke, om det bliver til noget. Det var derfor, jeg tænkte på selv at købe en.
Kan man selv klippe?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside