2 gang på ryggen - hjælp :) {{forumTopicSubject}}
Hej
Så har jeg været på ryggen af frello for 2 gang ! Og han er simpelthen så nem.. vi bliver stadig trukket, men vi tager det stille og roligt og er kun på ryggen 1 gang om ugen. vi øver til stop og gå frem , Meeeeeen han er ekstremt ekstreeemt følsom for schenklerne !
(han har altid været meget kilden der omkring) så hvis jeg ligger lidt ben til så siger det smask Han er en meget meget koncenteret hest der virkelig er skrap til det hele, og gør man det en gang så er det feset ind på lystavlen.. Så i fredags gik han og koncenterede sig som altid, og jeg prøvede stille og roligt at nusse lidt ved schenklerne, og bang fløj han i luften Vil jo helst ikke gøre noget der skader mere end det gavner.. Det er jo en unghest og man skal tænke over hvert skridt man tager, ellers skal man døje med det senere hen
Andre der har haft samme problem ?
aug 2010
Følger: 19 Følgere: 19 Heste: 3 Emner: 13 Svar: 388
også på den anden side, så når du ligger over ham, skal du kunne klappe ham hvor dit ben vil være, så han vænner sig til berøring, da det er nyt for ham, og det er igen nyt når der er rytter på.. Du må ikke sidde for stille bevæg dig, bevæg benene.. Imens der er en der holder.. Det tager tid, men en toich hest er det bedste,, jeg elsker dem..
Har lige selv været på ryggen af en jeg har i ridning for anden gang i lørsdags, han er dog ikke bange på benene, men når man driver på, så bliver han lidt forskækket og usikker, men det bliver jo hurtigt bedre.. ¨Held og lykke
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
mar 2006
Følger: 74 Følgere: 72 Heste: 4 Emner: 236 Svar: 1.348
mar 2006
Følger: 74 Følgere: 72 Heste: 4 Emner: 236 Svar: 1.348
Han er jo stadig meget ung, (3 efter nytår) Så vi tager det ultra stille og roligt, selvom han er mere end klar.. så når han er ryttervant, er der pause bare at kunne skridte rundt , stop og gå frem..
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.978
Har du longeret den med bøjlerne nede? Her er jeg ikke kommet op på hesten endnu, men sætter bøjlerne længere og længere ned, og det har hun det ok med.
Ville også forberede den på schenklen. Min ridehest var i dag også totalt touchy, og blev faktisk nødt til en overgang både at lægge tøjle, ben og pisk ekstra til hende, simpelthen for at desensitivere hende. Og det hjælper, som de andre siger, hurtigt. Bare rolig, jeg plejer at ride med mindst mulige hjælper, men der skulle jeg lige have hendes voldsomme reaktion væk. Og SÅ kunne hun slappe af, og jeg løsnede alt igen.
Du skal faktisk bruge tillært hjælpeløshed, læs evt. Mclean. Kun så meget, at de stadig reagerer.
aug 2010
Følger: 19 Følgere: 19 Heste: 3 Emner: 13 Svar: 388
jun 2010
Følger: 96 Følgere: 85 Heste: 6 Emner: 50 Svar: 681
HJÆLP
2 gang på ryggen - hjælp :)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside