Drægtig eller ej? {{forumTopicSubject}}
Puha, er kommet lidt i en knibe.
Min hoppe som har et 6 måneders føl, er muligvis drægtig igen, men det er bestemt ikke med vilje. Min to års hingst har to gange været inde hos hende i sommers, efter at hun havde fået føl, hvor jeg har smidt ham ud hver gang. Mine forældre fortalte mig dengang at han ikke virkede interesseret i hende, men nu kan jeg ikke lade være med at lægge mærke til at hun er blevet lidt rund.
Dette var bestemt ikke planlagt og går mig meget på, specielt fordi at hingsten, som betød virkelig meget, nu er aflivet pga. en skade, og det forvirrer mit lille hoved at min hoppe nu måske får et afkom efter ham, da jeg bestemt ikke er glad for svupsere indenfor heste verdenen. Føler mig egentlig også lidt pinlig over, at de sikkerhedsforanstaltninger jeg lavede dengang gik i kage
Men ja, spørgsmålet er mest om hun er drægtig. Da jeg fik min nye hest her i juli, efter hingstens død, viste hun nemlig en enkelt dag tegn på brunst, da hun hilste på ham den nye (to års vallak) første gang, men siden har vi ikke set skyggen af det. Og da hun havde folet kom hendes brunst som den skulle, og det var meget tydeligt. Så vi undrer os over at der ikke er set tegn siden juli. Så kan hun være i fol, men have vist brunst tegn den ene gang? Eller er det helt utænkeligt at hun er med føl?
Efter hvad jeg kan regne ud er hun ca.5 måneder henne, hvis det er, måske lidt mere. Vil meget gerne have en dyrlæge ud for at tjekke hende, men ville lige spørge folk herinde, om det overhovedet er muligt at hun er drægtig, når hun har vist en enkelt brunst. For hvis det ikke er tilfældet, kan det jo ikke betale sig.
På forhånd mange tak for jeres svar. Håber der er et par avlere herinde, som kan kaste lidt lys over den givne situation.
Har oprettet emnet i en anden gruppe, men kunne være at der er flere svar herinde.
okt 2004
Følger: 97 Følgere: 110 Heste: 3 Emner: 163 Svar: 6.007
Det sker typisk ved kontakt med eks. fremmede heste... eller hvis de går tæt ved en hingst.
jan 2005
Følger: 262 Følgere: 251 Heste: 9 Emner: 824 Svar: 6.702
-TR
jan 2005
Følger: 262 Følgere: 251 Heste: 9 Emner: 824 Svar: 6.702
-TR
maj 2005
Følger: 335 Følgere: 592 Heste: 24 Emner: 116 Svar: 1.615
Drægtig eller ej?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside