{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
738 visninger | Oprettet:

vask ah hale nu ? {{forumTopicSubject}}

Musse har for tiden "mavekneb" og er utrolig griset og ulækker bagpå og hele halen.

For nogle dage siden vaskede jeg hende bagi og ned af benene og det nederste af halen, men nu er hun ligeså ulækker igen.

Nu ved jeg så ikke ??? kan jeg godt vaske hele halen med, mener altså også haleroden, eller er det for koldt nu her ???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vask ah hale nu ?
  • #1   14. nov 2011 Hvis du ikke kan skaffe varmt vand i stalden, så tag en el-kedel med, så du kan lave lidt lunkent vand. Så kan du sagtens vaske halen. Bare sørg for at tør den grundigt oppe omkring haleroden, så snart du er færdig...

• #2   14. nov 2011 Ville gøre nøjagtig som maria skriver:-) og bagefter skal den ikke på fold igen før halen er tør:-)

• #3   14. nov 2011 Jeg ville osse gøre som Maria forslår. smiley
    At vaske halen i lunkent vand tager éen ingen skade af. Hvis den gjorde, så prøv at tænk hvad der ville ske med den når den står ude i regnvejr. smiley

• #4   14. nov 2011 Ja, varm noget vand i en elkedel, de fleste stalde nu om dage har da stik kontakt.

Diablo skal have vasket hans hale i morgen, den er bare så klistret...

• #6   15. nov 2011 Tak for jeres svar.
    Jeg vil vaske med lunkent vand og tørre godt med et håndklæde.
    Kan gøre det til aften, så hun kan stå inde og tørre natten over smiley

En lækker omgang he he

• #7   15. nov 2011 halevask kan man sagtens.. jeg vasker min hest over ALT hver 14 dag, også her om vinteren. -den har kronisk hudbetændelse som kun kan holdes nede med regelmæssig vask, så den bliver vasket med lunkent vand, skrabet af med svedskraber, tørret med håndklæde over ryggen og krydset, og hvis det er rigtig koldt får den en tur af en hårtørrer bagefter, og så fleecetæppe på til den er knastør.

• #8   15. nov 2011 Håber den kommer over sit mavekneb..det er næsten bedre at undgå...

Vores får hø, får de wrap er det konstant lortehaler...

• #9   15. nov 2011 Ja nogen har som Gitte T's hest problemer der gør at de skal vaskes ofte over hele kroppen. Det er så absolut ikke noget de tager skade af! smiley
    Man skal bare sørge får de er helt tørre inden de får evt dækken på, ellers er det faktisk ligegyldigt så længe de ikke er drivvåde eller bliver sat i en stald med træk.
    Man glemmer tit at tænke på dem som feks går ude året rundt uden dækken, de bliver altså våde når det regner, og det dør de ikke af.
    De er slet ikke så sarte som nogen får det til at lyde! smiley

Kommentér på:
vask ah hale nu ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce