{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.830 visninger | Oprettet:

UDSEENDE/FODERSTAND PÅ 1 ÅRS PLAGE. {{forumTopicSubject}}

Som overskriften nok afslører, kunne jeg godt tænke mig at høre hvordan jeres åringer ser ud.
Min egen er fra marts 2010. Den sidste måned har hun sat pony-vinterpels, tabt sig en del og er blevet, ja, noget grimmere at se på, noget ranglet.
Hvordan med jeres? Hvordan har de udviklet sig, og er der andre der har erfaring med pludseligt vægttab?

Hilsen Sanne.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  UDSEENDE/FODERSTAND PÅ 1 ÅRS PLAGE.
  • #1   4. nov 2011 min hingst blev rigtig tynd og ja rigtig grim for at sige det såen han har heldigvis taget noget på igen men han blir os to men prøv at kig hans billeder smiley

• #2   4. nov 2011 Min er bare plysset, men faktisk stadig meget harmonisk.. Bortset fra at hun har lidt på sidebenene, men det eneste jeg kan skærer mere ned på af foder er strå og vitaminer..

• #3   4. nov 2011 min han ser heller ikke for køn ud, han er ranglet men alligevel ikke, han er tynd over ryggen men maven lidt vommet. han er meget overbygget pt. og så er han grov i benene men hans hovede er lille og fint. har ingen nye billeder af ham men tager lidt i dag.

• #4   4. nov 2011 anna - det lyder præcis som min du beskriver der. Hvilken race er han?

• #6   4. nov 2011 Min er høj bagtil, men ellers er han fin i foderstand- dog med lidt mave på, men det er grundet al det stråfoder han får sig- ingen orm:)

• #7   4. nov 2011 Se billeder af min frello, de fleste er fra da han var 1år.. Men kan huske han var meget 'tynd' og lidt ranglet..han har nu altid været meget okay at se på.. men lige en periode med laaaange ben og lille hoved , tynd krop og pludselig alt for fed krop smiley De er lidt sjove i den alder

• #9   4. nov 2011 Dea er vommet, men i fin foderstand nu, hun havde et ormeangreb som vi lige skulle til livs.. men nu ser hun fornuftig ud, lidt høj bag, men ikke meget. Masser af vinterpels. 1års er typisk lidt grimme efter min mening, det er deres grimme ælling fase lol

• #10   4. nov 2011 Min er en DVer som pt måler 155-157 og skulle gerne ende på 165-169.

• #11   4. nov 2011 Min frieser vallak fra sidste år er rigtig pæn er begyndt at få vinterpels men er stadig i pæn stand, så indtil videre er alt godt her med vægt og pels smiley

• #13   4. nov 2011 ´Carola &Maiken K:
    Hehe, nej du har helt ret- sådan skal de jo se ud, det gør alle plage skam:) Det kan også gøre fløjtende ligegyldigt, bare hesten er ved godt huld, sætter pels og ellers er sund og rask:) Og kun godt de sætter en kæmpe bamsepels oveni i deres ikke alt for kønne proportioner, da det jo også er tegn på de har et godt imunforsvar:)

• #14   4. nov 2011 kig ming sweet sixteen de 3 sidste billeder. de er fra i år sidste mdr.
    hun er også til den tynde side, men det er meget normalt for plage. jeg kæmper for at få noget på sidebenene af hende. hun er også lettere høj bagtil

• #15   4. nov 2011 husk at det er bedre for en plag at være lidt for tynd end lidt for tyk...

• #16   4. nov 2011 min hingst er også fra 2010 og det skifter fra måned til måned hvordan han ser ud, det er fordi de vokser så meget, for en måned siden kom han på stald så blev han lidt ribbet på ryggen, det er nu kommet tilbage igen, til gengæld er hovedet lidt stort... kig endelig billederne af ham herinde.

• #17   4. nov 2011 Da min var åring, blev den også slank ved denne tid. Nu er den 2 år, og er ved at tabe sig igen! Får ellers normalt med wrap, men måske burde man sætte det op til vinter.

Trods tyk pels, kan man fint mærke hendes ribben. Fik et chok i dag - hun er ikke tynd, men troede, ribbenene var bedre begravet, som de plejer. smiley

Dog husk at en plag må gerne vise lidt ribben, hvis det skal være rigtigt - for at undgå vækstforstyrrelser (min egen fik fysitis).

• #18   4. nov 2011 Lone S: Hvad er fysitis?

• #19   4. nov 2011 Lone S... Fysitis?? hihi

• #20   5. nov 2011 Min 1 års er allerede over 160 cm! smiley Så hun er rigtig høj af en 1 års, så derfor er hun selvfølgelig også ret ranglet i forhold til hendes højde. Men synes hun er i fin foderstand, hvor hun IKKE er spids over ryggen, men man kan mærke/ane hendes ribben. En plag må helst ikke være for tyg, da det kan give led/vækst problener og medføre at de får OCD.

Jeg synes hun er ok nem at holde huld på, selvom hun er mega høj. Men hun får oss alt det hø hun kan æde, samt noget godt foder, som er beregnet til plage (Pavo grow + lucerne)

Min (nu afdøde) 2 års var virkelig svær at holde huld på, og tabte sig ofte, selvom han ikke havde orm og blev fodret rigtigt. Han havde dog oss mange sygeperioder, hvor den var galt med maven/tarmen, hvilket han oss døde af (tarmslyng). Ved ikke om der måske bare altid har været noget galt med ham (en medfødt fejl), eller han bare var virkelig dårlig til at optage næring, for han så virkelig ranglet ud. Det var først her som 2 års han endelig begyndte at tage lidt på smiley

• #21   5. nov 2011 Min frieser hingst fra marts 2010 er blevet rigtig pæn efterhånden, han stod et sted hvor jeg fandt ud af at han slet ikke fik hvad han skulle ha. Så jeg rykkede ham ud til en veninde og der har han været i 2 mdr. nu og han er vokset 8cm. og taget rigtig godt på og fået en fin hals og bagpart. Han er pt. 157 cm. og forventes at blive omkring 168-70 stykker.

• #22   5. nov 2011 Min 1½ års plag er 165 allerede, så yderst vigtigt han holdes slank, men heldigvis har han alle dage vokser vildt harmonisk og jævnt.. Altid ros fra dyrlæger.. Han har faktisk ikke haft en grim periode endnu og er det bestemt heller ikke pt.. Han er super smukt sat samme og har sat en dejlig bamsepels allerede... Lever i løsdrift med ad libitum grovfoder og Travo Performance i krybben og Nutricell ølgær...

Husk at tjekke jeres plage for orm 4-6 gange årligt, læs mere på www.equilab.dk

Kommentér på:
UDSEENDE/FODERSTAND PÅ 1 ÅRS PLAGE.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce