Sveder på fold pga. vinter pels {{forumTopicSubject}}
Hej ja vidste ikke lige hvordan min overskrift beskriver dette bedst MEN min pony (som jeg lige har fået hjem efter udlån) har kæmpe vinter pels (den er faktisk mere lang end tyk at se på) og hun sveder nu på fold. Det er ikke bare som i hun er lidt varm når jeg henter hende ind (det er underordnet om det er formiddag eller eftermiddag jeg kommer så det ikke pga leg), hun er drivvåd på bringen og det går jo bare ikke så bliver hun jo syg.
Hun er endnu ikke tilredet (er ryttervandt men starter hende forfra pga stress fra flytning) og vi har en del jordarbejde foran os mht gåture osv da hun har fået lidt separations angst så synes det er lidt meget at give hende en fuld klip.
Derudover har jeg ikke lige et vinterdækken liggende da min gamle hest ødelagde det sidste vinter. Har dog overgangsdækken og regndækken i hendes størrelse liggende. Ville i mene jeg ville kunne give hende en klipning (skriv gerne hvilken slags gerne vedhæft billede af det) og så ligge overgangsdækken på hende?
De går mange timer på fold om dagen også før solen står op.
sep 2006
Følger: 66 Følgere: 63 Heste: 4 Emner: 93 Svar: 581
mar 2007
Følger: 29 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 348
Jeg har valgt at klippe ham på underhalsen og på bringen , da han så godt kan komme af med varmen (: og han har ikke været syg af det (:
Jeg har et billede her , så du kan se hvordan det ser ud : (link fjernet)
Sveder på fold pga. vinter pels
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside