{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
821 visninger | Oprettet:

Man katastrofe! {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley

Der er sket det forfærdelige at min frieser, med en rigtig lang og tyk man, har gået flettet med en fransk fletning, som han så tit gør. Men da jeg kom ud idag her til middag var overhalvdelen af den rykket af, altså manen var simpelthen rykket af på en eller anden måde, så den bare hang i en halv fletning ned af hans hals smiley

Mit spørgsmål er så om der er nogen af jer der har prøvet noget lignende og hvis i har hvor lang tid i tror det cirka tager for manen at vokse til den længde det havde før?? der hvor manen er rykket af, er det cirka 30 cm langt og det er den bagerste halvdel af hans man.

Link til et billede hvor han har alt sin man:
http://www.hestegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/7278063_l.jpg

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Man katastrofe!
  • #1   21. okt 2011 OBS
    Og tror i han for den sammen længde igen??

• #2   22. okt 2011 Skriiig ! trist for dig smiley men den skal nok vokse ud igen... men det tager nok nogle år... har engang klippet hele manen af en frieser, den kom igen, blev kraftigere, og man skal vbne sig med tålmodighed smiley

• #3   22. okt 2011 Øv - man bliver så ked af det :o(

Marts sidste år mistede min lille dreng også sin man - ca 20 cm - ca på midten. Hans er også ved at vokse ud - men det har taget lang tid og der mangler en del endnu. Så der går lidt tid. Men den kommer. :o)

• #4   22. okt 2011 Tak for svarene smiley

Ja man bliver sinsyg ked af det! :´( Jeg er van til at min frieser basse har har en ordenlig lang man, at der kun er 30 cm tilbagenu og omkring 40cm rykket ud er slet ikke til at bære. Men håber godt nok der maks går et år inden den er vokset nogenlunde ud igen, ved ikke om det er for stor en forventning? smiley

• #5   23. okt 2011 Nogle af min hests foldvenner var efter min for et års tid siden, så man stykket og lidt op var bidt næsten helt væk og inden under et stykke oppe var også væk!! Rigtig rigtig ærgerligt synes jeg! Nu er den okay på vej, men langt langt fra hvor den var før! Men bar rolig, det kommer jo med tiden

• #6   24. okt 2011 Ja, har selv en bekendt som havde en vallak der midstede hele hingstefletningen i et ryk....

Regn med 10-15 cm om året i vækst. Måske mere eller mindre for det varierer self. fra hest til hest.

• #7   8. jul 2012 Hvordan passer I bedst på frieser manen når den går på sommerfold.. Min hoppe er 3 år, og har 80 cm lang man.. Hun går bare og hygger sig her i sommer, og jeg filtre manen ud temmelig tit, men hvad gør i andre hvis i ikke lige børster man hver dag.. Kan læse at det kan ende med en katastrofe hvis de går med hingste fletning..

Kommentér på:
Man katastrofe!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce