{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
811 visninger | Oprettet:

What to do? - når hesten slår fra. {{forumTopicSubject}}

Nu står jeg med et problem at min part hurtigt bliver skræmt i blæsevejr. smiley
Han slår fra, spænder op og reagere ikke på mine hjælpere..
Han ignorere stemmen, sædet, schenklerne og i værste tilfælde tøjlerne. smiley Rider bidløst(nogle gange bid på tur)
Nogle dage hjælper det bare at skridte lidt rundt og begynde arbejdet igen bagefter.
Men andre dage kan jeg bare ikke få ham ned igen og til at lytte på hjælperne..

What to do?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  What to do? - når hesten slår fra.
  • #1   20. okt 2011 sådan er min hest også smiley rid volter og 8 taller hele tiden og leg lidt med vægten og ben styrringen DET HJÆLPER smiley

• #2   20. okt 2011 Kender det godt;s dog er det ikke så slemt med min pony.
    Men rid volter, lav overgange, lav nogle øvelser og gør ham opmærksom på dig :).

• #3   20. okt 2011 Vil også sige du skal ride volter det hjælper smiley Hvis du også arbejder med ham og gør ham opmærksom på at ''nu laver vi altså noget'' glemmer han at fokusere på alt det omkring sig og derfor kun på dig og træningen smiley

• #4   20. okt 2011 Altså jeg vil bare lige sige at efter min mening skal du under ingen omstændigheder gå på tur når det blæser!!! Det er farligt når ikke du er sikker på du kan styre ham....
    Træn med at skridte i blæsevejr på en ridebane og lav øvelser i skridt som han er godt kendt med indtil du føler at nu er du ved at have styr over ham og træn opad med gangarterne.
    Self er det dit valg men jeg vil ikke råde dig til at tage på tur i blæsevejr for hvis hesten slår helt fra betyder det også at den er så bange at den ikke tænker på sin rytter så, i sådanne tilfælde synes jeg at man kan sige at hesten ikke bør rides på tur endu smiley
    Jeg håber ikke jeg var for hård men det er rent faktisk lidt farligt for du kan jo komme til skade og specielt hvis du rider alene er det meget farligt. VH, Ida

• #5   20. okt 2011 Tak for alle rådene smiley
    Problemet er bare det at ridebanen ligger lige op til en skov..
    Vi kan sagtens jordtræne i blæsevejr, longere, løsspringe men med en rytter på ryggen slår han fra når han ikke kan ''gemme'' sig bag en smiley

Ida: Jeg rider skam heller ikke tur i blæsevejr, og hvis jeg gør skridter jeg en tur ned af vejen hvor der ikke er træer.. smiley

• #6   20. okt 2011 måske du skulle prøve med en hut, da det oftest er den lyd vinden laver der irriterer hesten (:

• #7   20. okt 2011 Han er øresky, da han som mishandlet er blevet nevet osv i ørene. Og syntes generelt at det er irriterende smiley
    Men kunne være jeg skulle investere i en.. smiley

• #8   20. okt 2011 du kan jo give ham godbidder og så bare røre lidt ved rørene så den begynder at forbinde det med noget godt?? smiley eller måske købe en af de der lakrids sliksten det har jeg prøvet ved en af mine gamle parter og endte med at kunne røre ørene nok til at kunne give hut på, men den var jo heller ikke blevet mishandlet så kan jo ikke love noget... smiley bare en lille idé jeg fik??

• #9   20. okt 2011 Min slår osse fra smiley Men så er det at man skal blive ved! smiley og vis vi har en af de bedre dage går hun ganske fint i blæsevejr vis jeg sørger for hun hele tiden har andre ting at skulle tænke og ikke koncentrere sig om hvad der sker alle andre steder smiley

• #10   20. okt 2011 Prins blev meget bedre til det med blæsevejr da han begyndte at gå på fold hele dagen i stdet for de 2 timer han gik på fold på rideskolen

• #11   20. okt 2011 Skal prøve jeres råd smiley
    Er skam igang med øretræning.. det går langsomt fremad smiley

Ham her går i løssdrift så han er skam hærdet med foldtid smiley

• #12   20. okt 2011 jeg rider en meget hidsig hoppe, nogen gange kan jeg bare ikke få hende til at regaer på mit sæde og ben, og da hun ikke har lært at lave en halvparade endnu stopper jeg hende helt op, når hun står 4 sek. rider jeg videre, det hjælper meget på at få hende til at være opmærksom mig smiley

• #13   21. okt 2011 Volter og temposkift, så du 'fanger' ham igen smiley

• #14   22. okt 2011 hut er faktisk fantastisk til heste som er øresky, det virker som om det giver en form for tryghed..
    du kan bruge shaping til at vænne ham til den smiley

• #15   22. okt 2011 hov kan læse at du er igang med shaping, super smiley
    jeg tror vi brugte et lille år før vi kom til hutten og i ca 6 mdr red vi i grime, så hun ikke skulle have noget over og omkring ørerne, men først kunne vænne sig til at vi måtte røre dem.
    Red derefter bidløst med sidepull og spændte altid hovedtøjet MEGET ud før det kom på

Kommentér på:
What to do? - når hesten slår fra.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce