Heste: Sygdomme og Skader

Heste: Sygdomme og Skader

Medlemmer: 3.090
Forside Forum Medlemmer Annoncer Heste
897 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

underlig opførsel underlig opførsel

Jeg har et spørgsmå vedr. min hest.

Jeg fik ham for 2 uger siden og i den første uge stod jeg og striglede ham stille og roligt på folden. Da jeg næsten var færdig og han står to meter fra mig hopper han op og bukker, så går han en meter frem og bukker igen. Efter det så gjorde han ikke mere, og det var bare ligepludselig?!

En anden dag da jeg skulle hente ham fra folden og han får stød af hegnet da han ville hilse på et føl, løb han rundt et øjeblik og så begynder han at sparke ud med sit ene ben?!

Og så i søndags da jeg skridtede rundt på min hest uden sadel stille og roligt. Stoppede jeg ham stille og roligt i et øjeblik og så kan jeg mærke han krummer sig sammen da jeg vil have ham fremad, og så hopper han underligt to gange og så stopper han. Af ren refleks hopper jeg af for at se om der er noget galt men der var intet af se. Min veninde mærker så på ham på maven og hen mod hans venstre bagben og så kramper han sådan lidt og afviger. og det var så det?!
Jeg kunne sagtens strigle ham og ae ham senere?!

Jeg er lidt nervøs for om der er noget galt :S

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  underlig opførsel
  • #1   10. okt 2011 Ja altså... Jeg ved ikke med andre, men jeg har i hvert fald ingen jordisk chance for at fortælle dig hvad der kan være galt med din hest, og det tror jeg desværre kun at dyrlægen kan - til en start kan du jo ringe og spørger, det er gratis.

Da du fik den for 2 uger siden, havde du den da til dyrlægetjek osv.? smiley

• #2   10. okt 2011 Umiddelbart siger det mig at der nok er noget galt med din hest. Det er ikke helt normal adfærd at være rolig og så krampe/ bukke osv på den måde. Jeg ville afgjort få fat på en dyrlæge der også er kiropraktor.

• #3   10. okt 2011 Jeg havde dyrlæge på ham dengang og han sagde han var fuldkommen og det.

Altså Argo er godt nok en hest der ikke kan klare at stå i flere dage, for så kommer han helt op i det røde felt, og det har jeg jo troet lidt...
    og han ER meget sær i sit sind :S

• #4   11. okt 2011 Hmm.. Mystisk. Hvis det fortsætter ville jeg kontakte dyrlæge og fortælle hende/ham hele situationen. Held og lykke - skriv lige her inde, hvis du finder ud af hvad der evt er galt;-)

• #5   11. okt 2011 Mange gange tak! smiley

Kommentér på:
underlig opførsel

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce