{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.350 visninger | Oprettet:

Hackamore, korte eller lange stænger? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Håber i kan hjælpe mig med dette spørgsmål, sagen er den at min hest er rimelig følsom i sin mund, og overvejer derfor nu at invenstere i en hackamore til når jeg springer. Men kan se man kan få det med både korte og lange stænger, hvad er forskellen og hvad er bedst og mest skånsom?
Indimellem rider jeg med sidepull, og det er han efterhånden ved at finde ud af smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hackamore, korte eller lange stænger?
  • #1   1. okt 2011 Jo længere "stængerne" er, jo hårde hårdere tryk kan du lave. Så ved de lange skal man bruge temmelig blid hånd, så jeg ville starte med de korte hvis jeg var dig. Bare indtil du har føling med det. smiley

• #2   1. okt 2011 Jo længere stængerne er, des hårdere indvirkning har den. Presset bliver altså langt større med lange stænger, frem for korte stænger.

• #3   1. okt 2011 Man indvirker kraftigere med lange stænger, simpelthen ud fra vægtstangsprincippet. Jo længere stænger, jo hårdere et træk mærker hesten bag nakken, over næseryggen og under hagen, når man tager i tøjlen.
    Man kan også justere alt efter, hvor meget man strammer kæden/remmen under hagen. Jo strammere, jo hårdere.

Jeg vil foreslå at prøve med korte stænger og ellers er der ik andet for end at forsøge sig frem hvad hesten går bedst med

• #4   1. okt 2011 Min gamle hoppe(baby) kunne IKKE fordrage bid og derfor red vi med hackamore. Jeg har både redet med korte og lange stænger, og man tilpasser sig hurtigt med hvor let et pres der skal gives med det forskellige...

Rider også med Mekanisk hackamore(det med lange stænger, de korte hedder soft hackamore) på Elton da han var en arrig hest at ride med bid, han går IKKE godt på soft hackamore da han simpelthen ignorer det hehe:-)

• #5   1. okt 2011 Jeg rider lige nu med alm. 3 delt trensebid, men har ikk lyst til smide et stærkere bid i munden på ham, da han som sagt er rimelig følsom og skal rides med let hånd, Men da han simpelthen virkelig elsker at springe bliver han også frisk og temlig overgearet. Så vil prøve og se om jeg bedre kan styre ham med hackamore (får undervisning, så det behøver i ikk sige jeg skal få) smiley

• #6   1. okt 2011 Der er ikke andet for end at prøve... Min gamle Fuldblod hadede det, Elton ELSKER det, og Baby gik KUN godt på bidløst:-)

Kommentér på:
Hackamore, korte eller lange stænger?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce