{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
822 visninger | Oprettet:

Hvad gør man ikke for kærlighed? :D {{forumTopicSubject}}

Jeps, jeg synes selv jeg er en dygtig kæreste lige pt. . Min kærestes familie er fra Holland og de snakker allesammen hollandsk så jeg føler mig ofte udenfor, og også tit ret uhøflig fordi jeg ikke fatter hvad der foregår - bl.a. da vi var på ferie hos hans bedste forældre og jeg ikke anede hvordan jeg skulle sige tak for mad xD .

Men jeg regner med at jeg skal være sammen med min kæreste laaaaaaaang tid endnu, så jeg er begyndt at lære hollandsk online :b . Skrivemæssigt er jeg mega sej til det, jeg fatter grammatikken også og har egentlig fundet nogle rigtig flinke hollændere som er rigtig hjælpsomme :). Siden er opbygget sådan at først får man 40 sætninger/fraser som man skal lære, derefter skal man "review" hvor den også bygger noget på sætningerne, derefter skal man skrive udfra det man har lært, og til sidst skal man snakke (: .

Det er en rigtig god side og jeg føler jeg har lært en del, men mit problem er bare at jeg virkelig ikke kan sidde og snakke til min computer - jeg føler mig så dum! Og jeg vil virkelig gerne, men kan bare ikke få mig selv til at trykke optag også snakke, og jeg føler ellers at jeg har styr på udtalen og vil gerne have hjælp til at blive bedre - og min kæreste har opgivet på forhånd (han mener ikke at han kan lære fra sig, hvilket er fint nok, bl.a. fordi jeg ikke kan skelne ordene fra hinanden når han snakker) så jeg kan ikke engang "søge hjælp" hos ham! Han har ellers sagt at han synes at jeg er mega sej og dejlig fordi jeg overhovedet gider prøve at lære sproget i: smiley

Har i nogle råd til hvordan jeg simpelthen bare kan tage mig sammen og trykke på den skide optag knap også bare snakke? smiley . For jeg vil sgu virkelig gerne lære det! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør man ikke for kærlighed? :D
  • #2   29. sep 2011 Ja, jeg ved det også godt, men jeg kan simpelthen bare ikke trykke på den store gule knap smiley .

• #4   29. sep 2011 Siger Det samme som cille smiley

Ellers så find dig en hollandsk lære smiley

• #5   29. sep 2011 Cille - De eneste der jeg ved jeg er ved at lære hollandsk er min kæreste og min far (og han synes det er latterligt) smiley . Mit problem er jeg er utryg ved chancen for at dumme mig - ved godt det er fuldkommen latterligt og at man lærer af fejl, men alligevel sidder det bare i mig smiley .

Og ja, man kan sagtens få det med fransk - gå ind på livemocha.com smiley .

Alberte - Jeg har pt. to derinde som hjælper mig rigtig meget, men det er indtil videre kun skriftligt smiley

• #7   29. sep 2011 Du skal være velkommen til at ansøge mig derinde, hedder AlessEverything:b xD

• #8   29. sep 2011 Jeg kan sagtens sidde og gentage ordene for mig selv, det har jeg intet i mod - men jeg kan bare ikke det der med at alle i hele verden skal kunne gå ind og høre mig prøve mig frem på hollandsk smiley

• #9   30. sep 2011 Irina B - Ja, det er sådan en "hjælp hinanden" hjemmeside smiley . Så når jeg optager kan alle der har en bruger på siden høre det (jeg kan så også høre alle andres optagelser), det er for at dem der så snakker hollandsk kan gå ind og rette på min udtale af de forskellige ord, hvis nu jeg laver fejl smiley .

Jeg har "gennemført" 75% af de 3 "sæt" jeg har været igennem, de sidste 25% kommer fra talen, og jeg vil bare så gerne ha' det 100%! (:

• #11   30. sep 2011 Er du sikker på du har det rigtige flashprogram? For mit ser helt anderledes ud, ellers er du gået ind i flashcards smiley

• #13   30. sep 2011 Tak - jeg tror også en stor del af det ligger i at jeg simpelthen ikke synes om min egen stemme ... Når jeg selv snakker lyder det også helt rigtig, men vil bare så gerne også turde overskride mine grænser og bare gøre det, men det grænser til angstanfald hvis jeg prøver at presse mig selv, og det er bare ikke rart smiley

• #14   1. okt 2011 Jeg synes slet ikke jeg har problemer med udtalen - Hollandsk minder på sin vis meget om tysk (hvor jeg ofte har fået ros for excellent udtale) også har jeg også hørt en del hollandsk hos min kærestes familie, det er bare det der med at min stemme er træls og jeg er ræd for at andre synes jeg er til grin! smiley

• #15   1. okt 2011 Ja, min kæreste siger også jeg bare skal tage det stille og roligt og tage det som det kommer - hvorefter han selv går fuldkommen i panik over jeg spurgte ham hvordan man sagde penge (geld) fordi han var bange for at jeg skulle grine af ham .. Sagde også til ham vi har været sammen i snart 8 måneder og han har snakket hollandsk en stor del af tiden sammen med hans familie, og jeg har ALDRIG grint af ham eller hans familie, så ændrede han det så til at han bare ikke kunne fordi han var vant til at folk grinte af ham og synes han var mærkelig ...

Jeg vil ærligt indrømme første gang jeg hørte ham snakke hollandsk var det en blanding af 'ha, det lyder underligt' 'wow, mandig stemme' og 'det faktisk ret sexet' ... smiley .

• #16   1. okt 2011 Han har aldrig rigtig sådan ville være den der lærer mig det, han siger at han ikke kan lære fra sig, men han snakker flydende hollandsk og har også boet i Holland til han var 1½ - jeg tror bare han har nogle rigtig dårlige oplevelser med nogle meget latterlige mennesker (: .
    Men han ved også godt at jeg normalt lytter efter hvad han siger selvom jeg ikke forstår størstedelen af det - jeg prøver nemlig at følge med selvom jeg ofte må give op smiley .

Tysk er et nice sprog - jeg kan snakke det sådan nogenlunde! smiley . Vil dog sige at jeg har nemmere ved at forstå når andre snakker hollandsk end når min kæreste gør, han har nemlig tendens til at mumle meget (også på dansk) så ordene går ud i et - men når hans bedstefar snakker, så fatter jeg sgu hvad der bliver sagt! smiley

• #17   1. okt 2011 Nej, det ville bare være nemt fordi han rent faktisk er en jeg stoler så meget på at jeg ville turde prøve at snakke (: . Jeg sagde faktisk gul på hollandsk til min farfars fødselsdag i dag! smiley .

Jeg synes hollandsk er nemt, men jeg har selvfølgelig også haft meget nemt ved tysk og synes at de minder ret meget om hinanden (: . Min farfar sagde idag at hollandsk var en blanding af tysk og jysk med en varm kartofel i munden xD .

• #19   2. okt 2011 Hvordan det? smiley

• #20   2. okt 2011 Jeg snakkede også hollandsk med en veninde i dag fordi jeg ved hun synes det er nice at jeg prøver at lære sådan noget, hun gentog bare hvad jeg sagde - she's awesome! smiley .

Ja, min farfar er generelt ret god til sådanne kommentare! smiley

• #21   3. okt 2011 Min veninde prøver ikke at lære det, hun synes bare det er sjovt xD .

Min farfar er genial smiley

• #22   3. okt 2011 Ja, det var også nemmere at prøve at sige tingene overfor hende fordi jeg ved hun bare synes det er sjovt - og selv gentager efter hvad jeg siger smiley .

Min oldemor er også mega sej - jeg spurgte hende om jeg skulle have en blå stribe i håret igen, så spurgte hun om jeg havde haft det, for det havde hun altså ikke lagt mærke til at jeg havde en blå stribe, men så så hun et billede og synes jeg skulle have en igen! smiley . - Hun er næsten 92! smiley

• #23   3. okt 2011 Ja, jeg synes i hvert fald det hjalp(: .

Ja, min oldemor klare stortset også sig selv stadig, jeg synes hun er mega sej! (:

• #24   3. okt 2011 Ja, de er sgu noget så inspirerende ! smiley

• #25   3. okt 2011 Kan godt lide min oldemor er mere tændt på jeg farver mit hår end min far (:

• #26   3. okt 2011 Ja, men de ældre i min familie er ret seje ! smiley

• #27   3. okt 2011 Du kan få min msn/skype, så kan du bare snakke løs ((-:

• #28   3. okt 2011 Kan du hollandsk? smiley

• #29   3. okt 2011 Nej xD
    HAHAH smiley

Kommentér på:
Hvad gør man ikke for kærlighed? :D

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce