Har lige brug for lidt moralsk opbakning! {{forumTopicSubject}}
Jeg har en 8 års islænderhoppe. Sidste efterårtog vi så småt fat på lidt småstævner og denne sommer skulle bare være den hvor vi rigtig fik prøvet stævnebanerne af.
For 6 uger siden tog vi derfor til Hedeland for at starte stævne, på vej ud af traileren træder hun desværre forkert. 1½ time efter er jeg på vej hjem igen med en halt hest. Dyrlægen kommer to dage efter og ordinerer 2 ugers pause. Men efter de 2 uger er der desværre ingen forbedring, jeg må da vente en uge på at få tid på hestepraksissen og 3 uger efter er vi så der. Hesten er stadigt tydeligt halt og hun tabte desværre en sko dagen før vi skulle afsted, så nu er hun også uren fortil. Hun behandles i leddet og vi bliver sendt hjem med 3 ugers yderligere ro.
Idag har vi så været på besøg igen... stadig med halt hest! Bagbenet skulle efter sigende sikkert være i orden, men det urene forben skyldtes ikke en manglende forsko, men et brud på de hæftende fibre fra gaffelbåndet til knoglen.
SUK, så nu har hestebassen fået ordineret yderligere 6 ugers totalt ro. I værste fald kan sådan en skade tage 3-6 måneder!
Da vi kommer hjem falder hesten på forparten på vej ud af traileren! Der var ikke umiddelbart noget at se, men håber ikke jeg imorgen står med endnu en skade!
Synes virkelig det slider på humøret at have en syg hest.
jan 2007
Følger: 51 Følgere: 151 Heste: 9 Emner: 48 Svar: 6.181
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
God bedring til hesten og posetive tanker sendes til jer begge to
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Heste: 3 Emner: 117 Svar: 1.396
Julie: Det er ikke et knoglebrud, men fibrene fra gaffelbåndet som er revet lidt løs fra vedhæftningen til knoglen.
jul 2007
Følger: 286 Følgere: 238 Heste: 3 Emner: 386 Svar: 2.518
Står selv med skadet hest, som har været skadet i en laaaang periode, så kender til hvor hårdt det tager på en
apr 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 11
Du kan bruge tiden på og nusse og lære hvad dit og din hests forhold er og om der moske mangler noget eller bar total rå hygge med en bog i det ene hjørne og en pose heste guf det er vildt hygge har gjort det tit....
jun 2009
Følger: 15 Følgere: 21 Heste: 3 Emner: 17 Svar: 92
god bedring til dig og din hest...
nov 2010
Følger: 48 Følgere: 46 Heste: 1 Emner: 6 Svar: 34
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Heste: 3 Emner: 117 Svar: 1.396
aug 2009
Følger: 43 Følgere: 42 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 137
Har lige brug for lidt moralsk opbakning!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside