{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
715 visninger | Oprettet:

Voldsom Vægttab... Hjælp... {{forumTopicSubject}}

Ja min unghest Naomi gik jo hen og fik spiserørsforstoppelse i mandags, altså d.19/9-2011. Efter dyrelægen var der første gang kørte jeg på arbejde og da jeg så havde fri kl.22.00 kørte jeg derud igen. Og kunne med det samme konstatere at der var noget helt galt. Så jeg ringede efter dyrelægen igen. Han kom ud og undersøgte hende med det resultat at hun havde 39 i feber og lungebetændelse. Så hun blev sat i pencillin behandling til og med imorgen (Lørdag d.20/9-2011) Men her indtil idag kan jeg se at hun har tabt sig voldsomt. Hun har fået ormekur og der er ikke noget. Så hvordan kan jeg "fede" hende op igen på en ordentlig måde så hun ikke risikere og foræde sig igen?
Lige nu får hun mad 5 gange om dagen i små portioner.
Dvs. ½ Liter fuldfoder 1 Liter Majsflager og en lille smugle lucerne.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Voldsom Vægttab... Hjælp...
  • #1   23. sep 2011 Min 2 års havde spiserørsforstoppelse i starten af september, han har dog ikke tabt sig, men han havde forstoppelsen tre dage i streg, jeg prøvede mig lidt frem med maden for at undgå forstoppelsen ville komme igen og gav ham i en uges tid en portion mash hver dag, plus jeg hældte lidt olie i hans normale foder og derudover vandede jeg hans hø, det er også en rigtig god idé at ligge en stor rund sten ned i kryppen så hesten skal rode lidt rundt for at få foderet.. Det har hjulpet mig og min hest har ikke haft forstoppelse siden og nu spiser han helt normalt igen smiley
    Håber det hjælper lidt.. smiley

• #2   23. sep 2011 ring og tag en snak med din dyrlæge

• #3   23. sep 2011 Tror heller ikke hun har tabt sig pga spiserørsforstoppelsen med pga lungebetændelsen som hun fik efterfølgende. Dyrelægen siger at jeg skal fodre hende langsomt op igen men han sagde bare ikke med hvad.

• #4   23. sep 2011 Jeg har fodret min op efter han har tabt sig voldsomt her i sommers på følgende måde.

Roepiller udblødt i vand, sammen med lucerne og fiberpiller. Og så olie til. Han har fået 3 gange om dagen og han har taget pænt på syntes jeg. En anden god ting hvis du føler at hun har tabt sig i forbindelse med sygdom så vil jeg anbefale deg at give hende en omgang imunstyrkende kur, her kan jeg anbefale denne her:
    (link fjernet)

• #5   26. sep 2011 Hej Alle sammen. Tak for hjælpen. Vil bare lige fortælle at Naomi er afgået ved døden Lørdag.

• #6   26. sep 2011 Øv da det er jeg ked af at høre smiley Mine tanker til deg. Ved hvor hårdt det er at miste nogen man holder af smiley

Kommentér på:
Voldsom Vægttab... Hjælp...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce