Foder til frieser i rimelig hårdt arbejde. {{forumTopicSubject}}
Hej med jer !
Ja, det er jo noget af en jungle mht det foder dér.. Jeg har en frieser, der er i gang med at blive redet op, så hun arbejder rimelig hårdt til træning, men hun har selvfølgelig fridage..
Lige nu fodre jeg hende med Hartog Lucerne og Brogaardens Leisure Mix og Pavos sports fit (som tilskud så hun får mere energi).
Men jeg kunne godt tænke mig at finde noget andet foder, som hun måske ville kunne køre bedre på (undskyld dårlig formulering).
Så jeg har udarbejdet min egen foderplan, og jeg vil meget gerne høre jeres mening om den:
ca. 1 kg Struktur E (fra St. hippolyt - lyder til at være ret godt foder)
ca. 200 g Vollwertpellets (fra St. hippolyt - som tilskud til at give hesten mere energi)
ca. 30 g Markor (St. hippolyt - skulle være godt mod anspændte/stive muskler til heste der er igang med en optrapning i træning, og det kunne min hest sikkert få glæde af)
Derudover ville jeg give hende lucerne, til at øge tykke-tiden. Er der én lucerne som I synes specielt godt om? Og hvorfor?
Jeg ved nemlig ikke om jeg er helt tilfreds med Hartogs Lucerne ..
Jeg håber I vil komme med nogle fornuftige kommentarer
<i>//Sarah</i>
apr 2009
Følger: 20 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 113 Svar: 1.086
Jeg synes ellers det ser fornuftigt ud. Når nu du bruger det hele fra st. Hippolyt kan du bede dem om at lave en foderplan, så du er sikker på at hun er dækket ind, men også så hun ikke får for meget
jan 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Heste: 2 Emner: 176 Svar: 981
jul 2006
Følger: 48 Følgere: 48 Heste: 8 Emner: 28 Svar: 1.023
mar 2007
Følger: 37 Følgere: 60 Heste: 4 Emner: 11 Svar: 293
jul 2006
Følger: 48 Følgere: 48 Heste: 8 Emner: 28 Svar: 1.023
Geder sku være feder
maj 2007
Følger: 116 Følgere: 110 Heste: 3 Emner: 16 Svar: 217
Kan se du bor på Sjælland, så hvis du er intresseret Friesche Brok, kan du kontakt forhandler på Sjælland. Martin Larsen. Se på hjemmeside : www.hipro.dk
jan 2008
Der er også lidt for langt til Martin Larsen. Men nu har jeg prøvet at købe det foder jeg remsede op for oven
Hvis hun ikke køre godt på det, kan det være at jeg skal se på Friesche Brok igen..
maj 2007
Følger: 116 Følgere: 110 Heste: 3 Emner: 16 Svar: 217
Jeg ved hvad du mener og det er grunden til hun ikke findes mere. Martin køre også rundt på Sjælland. Det er nok nemmer at du selv kontakter ham,for høre
jan 2008
Foder til frieser i rimelig hårdt arbejde.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside