559 visninger
|
Oprettet:
fotoshoot af min veninde! {{forumTopicSubject}}
jeg er fotograf, min veninde er model, det er første gang hun prøver at stå foran kamera, og jeg har heller ikke prøvet at tage billeder så mange gange før, men jeg synes hun klarede det rigtig godt. og hun er bare så smuk, skal lige siges at billederne er taget på den samme dag, og med et canon eos500D. kom meget gerne med kritik, men hold det i en pæn tone.
http://hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=334668
jan 2008
Følger: 99 Følgere: 203 Heste: 4 Emner: 433 Svar: 2.550
Jeg kan starte med at nævne beskæringen. Der er mange af billederne hvor du skærer af lige under brystet eller midt på maven og til gengæld har en masse unødvendig luft over hendes hoved. Her skulle du nok have flyttet beskæringen ned, så hele overkroppen, og evt. lidt af underkroppen kom med, og al den luft over hendes hoved kom væk, på hun på den måde kom til at fylde mere i billedet fokus kommer til at ligger rigtigt på hende
Så er der lyset. Dette hænger meget sammen med tilrettelæggelsen af shootet, især hvis der bruges naturligt lys, hvilket der tilsyneladende gør (med blitz på nogle af dem, formegentlig kameraets indbyggede blitz). Når det er mørkt uden for, eller at det naturlige lys måske ikke helt passer til billedet eller kameraet, kan det være meget svært at få nogle ordenlige billeder. På de første billeder får bladene bag hende et lidt uheldigt genskin, hvilket går ind og forstyrer billedet samt hovedmotivet (modellen), og det er jo lidt synd. Mit bedste råd vil være at tage billeder om dagen, når der er sollys og det naturlige lys er fornuftigt og nemt at arbejde med. Man får også nogle bedre resultater ud af det
En tredje ting vil nok være valg af lokation. Den I har valgt virker meget tilfældig og kedelig, om ikke andet er den måske ikke udnyttet helt så godt som den kunne. Dette har også noget med tilrettelægning at gøre; inden et shoot kan du evt. gå ud på valgte lokation og se dig om. Indprint dig de forskellige scener og begynd så at leg med dem i din fantasi. Klip en model ind, giv hende noget passende tøj på og stil hende op i en passende pose og udtryk, og tænk frem for alt på billedets udtryk/tema, altså hvilken stemning du gerne vil have frem på billederne! Hvis du mangler inspiration kan du altid gå ind på nettet og kigge. Det hjælper somme tider rigtig meget og give rigtig god inspiration
Men ellers synes jeg at det ser rimelig fornuftigt ud. Det er en start, og hvis du/I arbejder med det jeg har sagt til næste gang, er jeg sikker på at I begge vil udvikle jer hurtigt og i en positiv retning
Dette billede er nok det der siger mig mest.
(link fjernet) Det er flot og dramatisk med at hun er halvt gemt i blomsterne. Meget fint
feb 2010
Følger: 85 Følgere: 80 Heste: 3 Emner: 22 Svar: 89
jan 2008
feb 2010
jan 2008
feb 2010
maj 2011
Følger: 15 Følgere: 16 Heste: 2 Emner: 26 Svar: 54
feb 2010
sara 100 tak
jan 2008
Følger: 69 Følgere: 67 Heste: 3 Svar: 3
feb 2010
fotoshoot af min veninde!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside