Lære plag at holde afstand? {{forumTopicSubject}}
Hvordan har i lært jeres heste at holde lidt afstand til jer? Altså så de ikke bare vader ind i jer fx
Min haflingerplag på 16 mdr., har altid været utrolig kontaktsøgende og er en rigtig hyggefis. Det er jo sådan set meget godt, men jeg har lidt et problem med at det tit bliver for meget af det gode. Hun havde en overgang som stort føl, hvor hun synes det var så hyggeligt at snakke på folden fx., at hun nærmest ville kravle op på mig engang imellem. Okay lidt svært at forklare, men i hvert fald kunne det nemt have udviklet sig til nogle meget uheldige situationer hvis ikke jeg sagde fra. Det har hun så efterhånden fattet tror jeg Meeen det der med at give os lidt plads, det har jeg stadig ikke fået lært hende, mest af alt fordi jeg ikke ved hvordan.
Et andet problem er, når vi skal lukke hestene ind fra fold eller tage nogen ud. Hun vader lige op og står 1-2 cm(!) fra leddet. Det har jo så resulteret i at hun har fået stød nogle gange, men stopper det hende? Nej.. Prøver vi at svinge med et trækketov eller kaste efter hende, er den vildeste reaktion vi får et lille kast med hovedet eller lign. What to do?
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.756
Det virker rigtig godt for os.
maj 2011
Følger: 24 Følgere: 28 Heste: 3 Emner: 101 Svar: 991
sep 2005
Følger: 52 Følgere: 51 Heste: 2 Emner: 53 Svar: 309
jannie J
Og hvordan har du så lært hende den kommando?
maj 2011
Følger: 24 Følgere: 28 Heste: 3 Emner: 101 Svar: 991
okt 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Heste: 6 Emner: 89 Svar: 458
Lære plag at holde afstand?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside