overraskelse til hesten ...... mmh... hvad? {{forumTopicSubject}}
Hej groundworkudøvere!
Jeg fik sidst trænet i torsdags med Aram, hvor meningen var løslongering.. Istedet blev det droppet, og vi rendte for første gang bare rundt sammen og fjollede og hyggede... altså UDEN(!!) godbidder.
Det var en helt igennem hyggelig 15 minutter - og den dag gik det HELT seriøst op for mig, hvor meget han har ændret sig.
I December kom han hjem, lidt for tynd, med dårligt mad, forfangen og helt død i sit blik.. Det var han indtil marts, hvor han begyndte at få lidt gnist, og vægten var lidt vommet nu, og han fik ordentlig foder..
Nu er hans gnist kommet så meget frem, at han er en vildbasse til tider og opfører sig hingstet.. Og han elsker simpelhen, hvad der hedder træning(leg og sjov!).
- Jeg har så kun set ham lørdag, tirsdag morgen og igår..
Igår ville han så gerne ud af boksen, så grimen kom på, også fik han ellers lov til bare at tulle rundt inde i stalden. Som den nysgerrige hest han nu er, så skulle han selfølgelig hen til stortset ALLE bokse og tjekke for mad .. Og så skulle han en "bro" for at komme over på den anden side at cementgulvet, de er igang med at lave til nye bokse.
Til sidst kom han ind.
Idag skal jeg så ENDELIG have nogle timer med ham og jeg har tænkt mig at lave ét eller andet rigtig rigtig hyggeligt med ham.
Jeg havde tænkt på en lækker tur i skoven, hvor han bare kunne gå løs, men så gråt som der er lige nu, så nægter jeg simpelhen..
- Som kom med indput!!
Vi kan løslongering og er rimelig gode til det med piskelyde, travekommando, stop, skridt og galop kommando, og øver stadig med at dreje til højre og venstre via min stemme og min arm..
Vi kan også en hel el øvelser som:
Sideways(den øvelse er han dog ikke særlige glad for - men han kan den baglæns ..)
Bakke(vi prøver stadig bagfra med at klappe på nummien!), dreje forpart og bagpart, ekstrem hurtigt..
Elevatorøvelsen har han rigtig svært ved med at koncentrere sig - MEEEEN!! Vi får det til nogen gange, om det så kun er i 5 sekunder, så er han rolig i de 5 sekunder..
Vi kan også de seje ting som slalom m.m og nogle tricks..
- Så kom med INDPUT til en lækker dag med min krikke som fortjener det bedste efter at have været SÅDAN en dejlig hest i torsdags!!!!!!!!
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
overraskelse til hesten ...... mmh... hvad?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside