{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.018 visninger | Oprettet:

Dækken til vinter {{forumTopicSubject}}

HÅBER DET ER OKAY, AT JEG POSTER EMNET HER.

Ja, overskriften siger jo sig selv, godt nok er jeg i lidt god tid smiley

jeg har en araberpige som skal klippes til vinter, fordi hun sætter relativt meget pels fordi hun star i løsdrift. Hun sveder derfor rigtigt meget om vinteren under ridning.

Men nu er jeg i tvivl om hvor mange gram jeg skal putte på hende, og hvordan grammene skal fordeles. det skal lige siges, at i år er første gang hun skal klippes.

de sidste år har hun gået med et 300-340 g dækken om vinteren, men når hun skal klippes er det ikke nok. hun går som sagt i løsdrift, så selvom hun kan gå ind i en stor lade, kommer den kolde luft stadig ind til dem. jeg har tænkt på at putte en 600 g på hende, fordelt på et 500g dækken og et 150 g dækken udenover, da jeg ikke er så meget til lag-på-lag. Men hvad tror I? For som en af mine veninder har sagt til mig, er det også rart at kunne lægge lidt flere gram på eller tage lidt flere gram af hvis vejret ændrer sig.

dækkener jeg har:
regndækken uden fyld
150 dækken
300-340 g dækken
Så self skal jeg ud at investere i endnu et dækken, men har ikke lyst til at købe fx 2-3 nye dækkene smiley
det blev et langt og rodet indlæg, håber i kan følge med smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækken til vinter
  • #1   1. sep 2011 Følger med, skal selv have klippet min! :o)

• #3   1. sep 2011 Okay, tak for svar indtil videre. Jeg er bare meget i tvivl om jeg vil ud og investere i et 500g dækken, eller et stalddækken. hvad synes i er dejligst?

• #6   1. sep 2011 Ja, jeg vil også rigtig gerne invistere i rambo, for det er super smart det med de forskellige underdækkener. men jeg har bare ikke råd til det smiley har desuden også 4 dækkener til hende allerede, så synes det er meget at skulle ud og købe et nyt sæt næsten smiley
    men jeg har fundet et super lækker stalddækken med 350 g, og så overvejer jeg at lægge mit vinterdækken ppå 340 g udenpå, og når det bliver lidt mildere, kan jeg lægge mit 150g over i stedet. hvordan synes du det lyder?

• #8   2. sep 2011 Jeg bruger kun amigo dækner, da alt andet ikke ligger ordenligt på min dreng smiley billigste danske leverandør jeg har kunne finde er stald-direkte.dk ..
    Jeg gør det at jeg har et overgangsdækken, og så stalddækner i forskellige gram inden under , så det er nemt at regulere. nu hvor at din står i løsdrift ville jeg gøre det samme, bare med et vinterdækken . hvis dem du har passer ville jeg ikke købe nye smiley af hensyn til gram forstår jeg ikke hvorfor simone synes det er en dårlig ide at du putter de to dækner på når hun selv bruger 600 g , og dine tilsammen giver 690 g ? personligt synes jeg det er meget, men min står jo også i boks smiley Det jeg gør, er at jeg stikker en hånd ind under dæknet når han har haft det på lidt . På den måde kan du mærke om det er nok g du har puttet på eller for lidt smiley
    Håber det hjalp smiley

• #9   2. sep 2011 Er det vinterdækken på 400g nok til en hest der skal klippes som går ude om dagen og kommer ind om natten?

• #11   2. sep 2011 Mange tak for svar smiley Sidste år gik hun med 340g og satte rigtigt meget pels, fordi det jo også blev hundekoldt. Vi må se i år hvor koldt det bliver smiley

Jeg kan ikke bruge mit vinterdækken udenover et stalddækken alligevel,mda jeg har glemt at det kun liige akkurat passer hende. Så jeg må ud at investere i et nyt alligevel smiley
    Overvejer at købe et 500g vinterdækken og smide min 150g over, men så er det nok ikke sikkert at det vil passe alligevel. Jeg må bare tænker videre... Men i skal have mange tak for jeres forskellige løsninger smiley

• #12   2. sep 2011 sidste år havde jeg omkring 500g å min, det kommer meget an på hesten/ponyen og forholdene, går den ude, er der træk osv. man skal bare huske at trappe op og trappe ned. forhør dig med andre i din stald da i står under samme forhold. det kan være svært at vurdere da vi ikke ved hvor og hvordan i står og hvilken hest du har, for nogen heste er mere tilbøgelige til forkølelse osv. men jeg havde ca. 500 g på min og det var under forhold uden træk i en stald med varme i ridehuset.

for lige at konkludere på min lange smørre smiley
    tag forbehold for forholdene og hesten og forhør dig hos andre i din stald, og selvfølgelig hold øje med hesten og tegn på forkølelse eller det modsatte, for for mange gram er lige så skadeligt for hesten smiley

mvh. Ingrid smiley

• #13   2. sep 2011 Jep, det vil jeg også gøre smiley
    Kan se at din stod i en stald, og siden min skal stå i løsdrift hvor det kan trække ind, og hvor sneen sidste år føg ind, så må hun nok hellere få mere på smiley Men tak for jeres svar allesammen!

• #14   8. sep 2011 prøv at gå ind på bucas hjemmeside og se, de har nemlig rigtig smarte dækkener hvor dækknet selv finder ud af hvor vamrt det skal være:D

• #15   8. sep 2011 Tak, det lyder da skidesmart smiley

• #16   9. sep 2011 det var så lidt:D

• #17   9. sep 2011 hej en god ide er hvis du bruger et tyndt ulddækken inden under et 400-500 g dækken tror det er alt rigeligt;) bruger selv et Bucas som har noget tykt for som er syet som inderlag i dækkenet i stedet for fyld. Det virker godt:) håber at du finder det rigtige:-D
    held og lykke.

• #18   10. sep 2011 Mange tak smiley

• #19   10. sep 2011 selv tak;-D

Kommentér på:
Dækken til vinter

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce