868 visninger
|
Oprettet:
foder {{forumTopicSubject}}
hej.
jeg har virkelig brug for lidt hjælp og gode råd her
min hoppe på 2 år får helt forkert foder ( siger nogen) det som jeg fik afvide den skulle have og får
lucern - linamix -equefirst omega 3 ( tilskudsfoder) wrap og ruepiller
og den skal ifølge sælger have meget af det??
om sommeren foreslog hun bare 300g omega3 tilskudsfoder og ik andet. derudover for den vitaminer.
nogen der har ef forslag til en god fodreplan da denne er temlig dyr.
og får den ik lige rigeligt når det nu er en nøjsom hest?
hun vejer ca 400 kg
det min første irsk cob og unghest så håber i kan hjælpe mig.
apr 2006
Følger: 63 Følgere: 89 Heste: 1 Emner: 88 Svar: 3.488
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Heste: 1 Emner: 15 Svar: 32
hvad med havre?? jeg har aldrig rigtig været til det, men hvad siger i?
apr 2006
maj 2008
Følger: 74 Følgere: 125 Heste: 3 Emner: 7 Svar: 42
I år har jeg i sammenråd men en anden avler af racen slåer mig fast på at fodre med fiberlux fra dangrønt en kornblanding som består af 50procent havre og 50 procent byg dertil en smule vitaminer samt hø det er det hum har brugt de sidste år og hendes heste ser virklig godt ud bedre reklame for foderblandningen fås vist ikke
apr 2006
Fiberlux er IKKE 50 % havre og 50% byg hvis du læser varedeklarationen, der er vist noget du har fået helt forkert fortalt Desuden ville det for en koldblod være næsten det rene gift med al den havre.. det anbefales at fiberlux fodres SAMMEN med havre, og så ville jeg da slet ikke bruge det
apr 2006
Varenavn Indhold
Lucerne 32,60%
Grønhø 5,00%
Majs 16,00%
Byg 9,00%
Ærter 7,00%
Sojabønner 14,00%
Salt 3,00%
Specialblanding 4,00%
Urter 0,40%
Soja olie 2,00%
Rørmelasse 7,00%
maj 2008
Følger: 74 Følgere: 125 Heste: 3 Emner: 7 Svar: 42
Kirstinedals som jeg brugte sidste år havde et meget højt indhold af havre og som tidligere skrevet har mine heste aldrig været pænere
MAI-BRITT G
Jeg er af den overbevisning at der er lige så mange meninger om hvordan man skal fodre sin hest koldblods eller ej som der er hesteejere det jeg sys du skal gøre er at læs igennem hvad vi alle har skrevet og tag det til dig som du mener du kan bruge til noget også prøv at sammensætte det til noget brugbart for netop din hest og hvis din Hest trives og får sine behov dækket så er alt jo som det skal være
Men det man ALTID skal huske på er at man kan ikke kun fodre en hest ud fra hvad papiret siger det handler i meget høj grad om at fodre med sine øjne dvs kig på din hest og nøk på den for vare fordi en hest trives på et foder er det ikke sikkert en anden gør
Jeg håber at det jeg har skrevet kan bruges til noget og at du er kommet et skridt videre i din søgning på hvad du skal give din hest at spise
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 14 Svar: 128
Vitaminer og strå efter behov om sommeren
Jeg har været rigtig glad for Tinkerbrokken hun er i flot stand og hendes hove og pels er rigtig flot
apr 2009
jeg har pejlet mig ind på hvad der ville være godt og ikke godt, takket være jer
sådan som lucern der også en del
noget jeg skal være opmærksom på der ???
mvh og tak
apr 2009
foder
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside