651 visninger
|
Oprettet:
Hingste valg ? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Jeg overvejer at skulle bedække min hoppe Calina om et par års tid, men HVILKEN hingst skulle det lige være ?
Har i muligvis nogle forslag ?
I kan læse om Calina på min profil, om hendes temprement som er lidt "hidsigt" da hun er fuldblod/oldenborg.
Den skulle gerne være mellem 160-170 cm. altså en "ikke alt for høj" hingst.
Den skal gerne have et roligt temprement og helst oldenborg eller fuldblod, men er ikke et krav
Vi har ikke besluttet os endnu og det er heller ikke sikkert, men ville være rart at høre nogle forslag fra jer herinde
Mvh. Ditte
jul 2007
Følger: 149 Følgere: 194 Heste: 12 Emner: 642 Svar: 5.693
ej haha ved det ikke
jan 2004
Følger: 190 Følgere: 189 Heste: 40 Emner: 120 Svar: 3.713
dec 2006
Følger: 83 Følgere: 87 Heste: 10 Emner: 95 Svar: 1.588
maj 2010
Følger: 37 Følgere: 37 Heste: 18 Emner: 12 Svar: 416
Men his det er til eget brug så kig syd for grænsen i Tyskland, der har de nogle smækre Oldenborg hingste. Den eneste fuldblods hingst som jeg kender og godt kan lide er Fly Society XX fra Højagergård:)
Link:
http://hoejagergaard.dk/DK/Hingste/Fly%20Society%20xx%20DVH%20957.aspx
nov 2008
Følger: 23 Følgere: 23 Heste: 6 Emner: 30 Svar: 87
Men som sagt, det er ikke bestemt endnu.
Jeg ville gerne avle så det bliver en ridehest for mig og min mor, men med hensigt til de lidt større stævner i dressur og meget gerne spring som jeg brænder for.
Jeg ønsker ikke at købe et føl da jeg gerne vil avle en af min egen hoppe.
Mine forældre har avlet alle vores heste selv og det vil jeg gerne prøve at gå videre med.
Jeg kender desværre ikke Calinas forældre.
jan 2004
Følger: 190 Følgere: 189 Heste: 40 Emner: 120 Svar: 3.713
Hun ser ud til at være rimelig højtstillet og har ikke en træls overlinie. Uanset hvad ville jeg nok still den til kåring i DV i F1 før den bliver ifolet, så har du også lidt karakterer at gå ud fra når du skal finde en hingst ;o)
Hingste valg ?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside