{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.859 visninger | Oprettet:

Bør en hest gå hver dag - din holdning? {{forumTopicSubject}}

Hej hestefolk.
Jeg rider en fantastisk pony - Samson - for en ældre mand, og jeg er rigtig glad for det, da vi har nogle super gode aftaler mht. hvem af os der bruger ham hvornår - han kører ham 1-2 gange i ugen, og jeg rider dressur på ham 4 dage i ugen, og er så småt ved at gøre ham til springpony, og rider derfor springundervisning på ham 1 gang ugentligt.

Lige nu ser Samsons "træningsplan" sådan her ud:
Mandag: Løsgørende dressur + en lille afskridtningstur (ca. 3 kvarters arbejde og 1 kvarters tur)
Tirsdag: Køreundervisning, eller en køretur på landevejen med ham (ca. 1 time - 1½.)
Onsdag: Springtræning (ca. 1 time)
Torsdag: Fri eller lille skridttur
Fredag: Eneundervisning i dressur (ca. 3 kvarter)
Lørdag: Løsgørende dressur (ca. ½ time)
Søndag: Samlet dressurarbejde - nogle gange kørsel, alt efter vejret (ca. 3 kvarter)

Da jeg er begyndt at springe, vil jeg gerne have, at Samson bliver løsgjort dagen efter spring, så han ikke overbelaster sig selv, når jeg samler ham op i nakken fredag. Der ville jeg gerne bytte torsdagens fridag ud med let longearbejde med glidetøjle. Dels fordi det løsner op efter spring, men også fordi, at det gør meget godt for en hest at gå i longe.

Men ejeren synes, at Samson skal have mindst en fridag i ugen. Der er jeg uenig - synes at let longearbejde fungerer bedre for Samson end en hel dag i boks eller på fold.

Samson er 14 år, og er helt afgjort i topform, og i sin bedste alder lige for tiden. Han er en New Forest, og en meget robust pony, der holder til lidt af hvert.

Hvad synes i - skal en hest have en ugentlig fridag, eller skal den rides? Og hvad med mit tilfælde?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bør en hest gå hver dag - din holdning?
Kommentér på:
Bør en hest gå hver dag - din holdning?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce