{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.250 visninger | Oprettet:

Mit føl spiser hestepære, og hvor meget ude i mega {{forumTopicSubject}}

Mit føl spiser hestepære, ved i hvad den så evt. mangler?
Hvor længe har i jeres føl ude i den regn vi har for tiden, min er jo kun 4 dage gammel idag og har dem ude ca 1-4 timer hver dag evt. over 2 gange hvis jeg kan nå det. han styrter rundt og blir helt varm og forpustet og efter 30 min lægger han sig ned, er lidt bekymret for han får lungebetændelse. Har desværre ingen løsdrift

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mit føl spiser hestepære, og hvor meget ude i mega
  • #1   11. aug 2011 Føllene spiser deres mødres hestepærer for at få opbygget den rette bakterieflora i deres mave så de kan komme til at kunne fordøje græs. Det er helt normalt.

Hvis dit føl kun er 4 dage gammelt, skal du ihvertfald passe på med at han ike lægger sig ned i noget vådt og ligger og bliver kold.

• #2   11. aug 2011 Kan kun give Anna F ret

• #3   11. aug 2011 Som Anna siger er det helt normalt..
    Mit føl gjorde indtil han var to uger (ca), han fandt dog hurtigt ud af at fordøje mors suregrow og roepiller :-).. Han er over to måneder nu, så nu får han selv foder ved siden af..

Det med de tonser rundt gør mange føl jo, og så går de kolde.. Det er svært at undgå dit føl ligger sig et sted, hvor der er vådt, men hvorfor kan de ikke bare gå ud i længere tid end de fire timer?! Mit føl går ude 24/7 og da han blev født var han kun inde to timer om dagen (når solen var værst, da hoppen IKKE gad gå i skygge med ham) og når de skulle sove..

Hvis de er mere ude, vil den slet ikke løbe rundt på samme måde :).

• #4   11. aug 2011 Mit føl har gået ude uanset vejr lige fra starten - el. det vil sige fra den var 14 dage gammel. Hun mistede jo sin mor. På de mest våde dage får hun et regndækken på, så hun kan hvile tørt uanset om hun smider sig på marken el. i løsdriften.
    Normalt er jeg imod dækner og især til føl - men når der er en fysiologsik årsag er det nødvendigt og det er det med hende.

• #6   11. aug 2011 Problemet er bare at nogle føl for at rette deres benstilling skal gå ude - her kan man ikke bare vælge at lade dem stå inde i alle de regnfulde døgn for at tørre. El. jo det kan man godt med det resultat at benene ikke retter sig naturligt.

• #8   11. aug 2011 puuh, min har heldigvis fire snorelige ben :D..

• #9   11. aug 2011 Nu kan jeg jo kun tale for min egen - hun mistede sin mor 2 dage efter fødslen og hoppen var rigtig syg. Følle blev efterfølgende rigtig syg.
    Men da hun havde ligget meget ned havde hun jo ikke styrket senerne, så hun stod og vippede på baghoven. Hvilket gør at hun ville blive slap i senerne og ikke komme til at kunne fungere optimalt - hvis det ikke rettede sig. Hun er helt lige i hendes benstilling og står langt over gennemsnittet.
    Men for at det sidset med senerne + hove skulle rette sig - var dommen fra min smed at hun skulle ud uanset vind og vejr elllers skulle hun igennem en hel masse senere.
    Min bette dame, smider sig dog bare hvor det passer hende og går ikke altid ind i løsdriften. Så dyrlægen sagde at dækken skulle der til grundet hendes start på livet og intet immunforsvar.

Normalt bruger jeg IKKE ækner og slet ikke til føl.

• #11   11. aug 2011 Mange tak - ja det var rigtig ærgeligt. Men hun retter sig fint nu hvor hun er ude smiley

• #12   12. aug 2011 tak for indlæggene de kommer ud noget mere når det blir bedre vejr, og han skal ikke ha dækken på så må de ind igen hvis han blir kold når han lægger sig

Kommentér på:
Mit føl spiser hestepære, og hvor meget ude i mega

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce