{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
986 visninger | Oprettet:

Jeg er simpelthen så frustreret! {{forumTopicSubject}}

Jeg har prøvet at lade være med at komme ud med det her, men nu kan jeg simpelthen ikke lade være mere..

Det startede for to uger siden, da der kom ny lille pony i stalden.. Jeg var den eneste i stalden da de kom, og nøj et chok jeg fik.. Et forældrepar der absolut intet aner om heste, har købt en pony til deres 9 årige datter der absolut heller intet ved og aldrig har siddet på en hest før.. Men som de siger "havde hun jo plaget nogen år nu"..

NÅ.. Jeg måtte hjælpe med at få de lille pony på 100 cm ud af folden - det turde de ikke selv.. Da jeg havde sat den fast i salden, turde hverken mor far eller datter at gå hen til den lille pony, som jo var en smule nervøs over alt det nye.. Jeg måtte så fortælle dem hvad de forskellige strigler var til *gosh*... Da JEG havde sriglet den mens de så på, kunne jeg så få lov at lukke den ud igen.. Ingen af dem tør komme i nærheden af ponyen!

Allerede der tænker man bare - hvad sker der lige for folk?

Der går så en uge, og staldejer fortæller at der igen kommer ny pony.. Det er så moren der har valgt at nu vil hun da ha en fjordhest! Jesus kristus,, De ankommer til stalden i transporter - "øhm var det noget med at du lige gad at tage den ud af trailern for mig? " JA DA!! smiley

frustration frustration frustration!
- men jeg hjælper dem så god jeg kan, og de er alså rigtig søde, men uvidende,,

Det hele kogte bare lidt over idag, da staldejer ringer og siger at alle 6 heste på folden, er kommet ud og løber rundt i naboens mark.. Jeg finder så ud af at det er fordi "moren" blev bange for hestene da hun skulle hente fjordhesten ud af folden, så hun smed hegnet og gemte sig :S - hvilket resulterer i en masse heste der løber afsted, og kommer ind på folden igen en halv time senere - otalt skumsvedte allesammen..

Undskyld det blev så langt, jeg er bare så frustreret over at man kan anskaffe sig en hest uden som det mindste at undersøge det lidt først...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg er simpelthen så frustreret!
  • #2   6. aug 2011 Bare kom ud med det.
    Jeg kan godt forstå din fustration. Ikke at jeg lige kan give dig en løsning. Der er mange som gør alt for at gøre deres børn glade. Men det er jo helt tosset. En pony er jo et levende væsen.
    Jeg ville håbe de havde undersøgt og lært lidt inden de anskaffede sig heste/pony. Det kan jo ende med en rigtig øv oplevelse for dem, dyrene og dig.
    Jeg håber i finder en løsning.


  • #3   6. aug 2011 Ja smiley Jeg forstår det simpelthen ikke.. iih.. De aner hverken at de skal have smed, hvad de skal fodre med, vacination, tandrasp og jeg ku blive ved.. Plus at nu "forventer de" at alle i stalden hjælper dem HVER gang der er noget de ikke kan finde ud af..

  • #4   6. aug 2011 Utroligt folk kan være så naive og dumme. og hvorfor tager staldejer dem ind? syntes ikke det er fair mod jer andre opstaldet.
    Og en ting er de køber en pony, men så straks efter en fjorhest, når de ikke engang tør ordne den lille pony! Kan virkeligt godt følge dig, og syntes slet ikke det er ok, håber der nogle som får fortalt dem hvordan verden hænger sammen en dag.
    Ja og med smed, vaciner, tandlæge korrekt udstyr, foder osv osv.
    Det ikke så nemt som man lige tror at være hesteejer, og det selv om man elsker sit dyr, og ikke er bange for det.
    Arme dyr.


  • #5   6. aug 2011 Argh, hvad tænker sådan nogle mennesker på? Det gør mig altid gal når folk anskaffer sig dyr uden at have sat sig ind i noget som helst først. Om det så er fisk, krybdyr, hunde, heste eller hvad det er.

    Hvis det var mig, der var staldkammerat med dem, ville jeg nok vælge at snakke lidt med dem om det ikke var en god idé at få noget undervisning til at komme i gang på. Og så flette ind hvordan du selv har redet i mange år inden du fik hest fordi det jo er et kæmpestort ansvar og der er meget, der skal tænkes på - lad være med at lyde anklagende, bare det får dem til at tænke lidt!


  • #6   7. aug 2011 evt. tag penge for at hjælpe dem. Så kan de jo lærer det.

  • #7   7. aug 2011 Ville nok i sådan en situation snakke med staldejer om at din hest ikke skal gå sammen med deres. for det er nok ikke sidste gang de l.øber ud, med det du lige har forklaret.. og det kan da ende i alvorlige skader på hestene hvis de får lov at løbe ud på vejen og lign.

  • #8   7. aug 2011 Det lyder meget bekendt, men alt sådan noget sker jo bare for ofte. Folk regner med at heste og ridning er det samme som at gå til spejder, eller have en bold hobby osv. Forskellen er blot at i stedet for fodbolden eller snøren, er det er levende dyr. Det må folk altså begynde at have i baghovedet! smiley

Kommentér på:
Jeg er simpelthen så frustreret!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce