{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
782 visninger | Oprettet:

Min hest stejler stadig {{forumTopicSubject}}

Min hest var begyndt at stejle, så jeg fik kiropraktor til ham. Der gik cirka 14 dage, og så kom kiropraktoren igen, og fjerende de sidste spændinger, Efter sidste kiropraktor, begyndte genoptræningen af min hest, efter han havde haft ferie i tre uger. Han var i genoptræning i en uge, og fik så en uge fri, da jeg var i sommerhus. Genoptræningen går godt, dog har han stejlet, selvom han er blevet erklæret fejlfri.

Hvad kan der så var galt med ham?
Min søster og jeg har snakket om, at få en hestehvisker ud. Men hvad siger i, hg?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hest stejler stadig
  • #1   4. aug 2011 du kan eventuelt næste gang du ridder ham tage et æg med, når han så letter for benene for at stejle, klaster du ægget mod hans pande. hesten reagere ved at tro at han rammer noget og lyden og konsistensen ved ægge klasket for ham til at tro at han har slået sig, i nogle tilfælde hjælper det, og hverken hest eller rytter kommer til skade. Hvis du vil gå til lidt hårdere metoder kan du sætte dig op uden sadel og når kan stejler vælter du ham bag over (sørg for at glide af i tagt med at du hiver ham bagover) forskrækkelsen kan også gøre sådan så han ikke stejler igen.

håber det har hjulpet lidt. smiley

• #2   4. aug 2011 Ville prøve med et æg som Camilla siger...
    Grunden til at den gør det selvom den er rask (hvis den nu er det) kan være at den fandt ud af at det var en effektiv måde at slippe for når den havde ond, så den bliver ved når den nu har læret at det virker...
    Held og lykke!
    -TR

• #3   4. aug 2011 Enig med • Fænrik & Nadja - Dressurekvipage ~ Team SER smiley • . Sikke nogle metoder.
    Men ja, det er sandsynligvis fordi han har fundet ud af at det virker. Drej ham, og driv ham frem. Og ikke give op selvom han bliver ved. I det sekund du gør det, vinder han smiley

• #4   4. aug 2011 Har ikke tænkt mig at bruge nogle af de to første metoder. Det vil jeg aldrig få mig til at gøre på mit et og alt.

Når han stejler, er han næsten ikke til at få kontakt til. Han skal næstens trækkes lidt væk hver gang.

Når han har stejler, gir jeg ikke bare op. F.eks. her idag, hvor han stejlede. Jeg fik ham endelig frem, og tog lige 2-3 gange mere i spring (tempospring). Så nej, jeg opgiver ikke bare. Når han har gjort det godt i nogle runder, roser jeg ham, og traver og skridter ham af.

• #5   5. aug 2011 den med ægget gør absolut ikke nogen skade på hesten og kan ikke forstå i siger sikke nogle metoder, de bliver brugt mange steder og hvis du gør det rigtigt sker der ikke andet end at hesten stopper med at stejle. smiley

• #6   6. aug 2011 Hmm. Jeg vil foreslå at du rider med en spring pisk og i det han rejser sig så knald ham et par mellem ørene.. Det plejer at være effektivt.. smiley

• #7   7. aug 2011 Den med ægget er virkelig genial, har haft en veninde som brugte den metode, og det virkede. Hun gjorde bare det at kort efter ægget ramte jorden så skreg hun. Og efter hesten stoppede med at stejle, så begyndte den at bukke og da hun skreg, fordi hun var ved at falde af, så stoppede hesten med det samme. Måske fordi at når hun skreg, så kom hesten måske i tanke om ægget. Og siden har de haft verdens bedste forhold! Seriøst, den gør ALT for hende og omvendt! smiley

Kommentér på:
Min hest stejler stadig

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce