{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.037 visninger | Oprettet:

Hvad skal jeg se efter? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Vi har snakket meget om at få hest, og vi vil være helt sikre når i køber den. Er der noget vi skal vide når vi kigger på hest?
Har fået afvide at vi skal lave en bøjeprøve, og vi skal tjekke om bagparten er rund, om den kan gå lige, om hestekoene sidder fast..
Er der andet i kan anbefale som vi skal kigge efter?

På forhånd mange tak!

- Emilie

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal jeg se efter?
  • #1   4. aug 2011 Når, vi køber pony, laver vi ALTID røgten i alle fire ben og ryg (;

• #2   4. aug 2011 Gør man det generelt i handelsundersøgelsen? Eller hvordan kan jeg gøre det?

• #3   4. aug 2011 Dyrlægetjek i hvert fald. Men de laver jo bøjeprøve.
    Bed dyrlægen undersøge ryggen!
    Det har jeg i hvert fald lært. Jeg købte min hoppe, og dyrlægen tjekkede ikke ryggen. Havde dyrlægen gjort det, havde det sparret mig for mange tårre mm.
    Men ja, ryggen er vigtig.
    Vil også forslå at i gnider hænderne overalt på hesten, og lægger mærke til om den gør tegn til ubehag eller den måske vil bide.
    Det kigger jeg i hvert fald efter, hvis jeg skal have hest igen smiley

• #4   4. aug 2011 Også om den har skæv haleføring når den går, det man som regel være noget i bagparten (;

• #6   4. aug 2011 Vis i køber ponyen/hesten vil jeg sige at i skal have handelsundersøgelsen på ponyen/hesten smiley

• #7   4. aug 2011 Tusind tak smiley Tror at jeg skriver alle de gode råd ned, så jeg husker dem! smiley

• #8   4. aug 2011 Det var da en god ide smiley

• #10   4. aug 2011 Lav en aftale med sælger om at I betaler handelsundersøgelsen hvis den går igennem - idet I så også køber hesten. Men hvis dyrlægen ikke godkender den, hvis den halter i en eller flere af bøjeprøverne, hvis den har en mislyd på hjertet eller andet, så må sælger betale undersøgelsen.
    Normalt anbefaler jeg ikke røntgen- det afhænger helt af hvad man skal bruge hesten til og hvor mange penge man køber for.
    Og så skal du lige vide at den der bestiller dyrlægen- betaler. Så har du bestilt dyrlægen og hesten ikke godkendes, kan du tvinges til at betale regningen hvis sælger nægter.
    Kig generelt efter den hest du føler dig godt tilpas med, som du føler dig tryg ved.
    Jeg ville ikke spekulere voldsomt meget over om skoene sidder godt fast- det kan lige så vel være fordi den trænger til smed de sidder løst hvis det er.
    Men hvad skal du bruge den til? Er det ren hygge, skovtur, dressur eller spring, military? Og hvilket prisleje ligger den i?
    Der er jo fine heste til billige penge men man skal lige have for øje de også kan fejle andre ting end bare rent fysiske.
    Og find en dygtig sadelmager der kan hjælpe dig med at finde en god sadel til din hest så du ikke starter op med at lægge en for smal sadel på fx.
    Pøj pøj.

• #11   4. aug 2011 Mange tak smiley

• #12   4. aug 2011 Tjek dens benstilling. Den må ikke have skæve ben da det kan medføre skæv slid i knogler med halthed til følge og i værste fald kan den pludselig ikke bruges til ridehest mere.
    Og som en anden skriver se den på fold og under opsadling. Og lad ejer ride den lidt først så du kan se hvordan den er inden det er din tur.
    Og få dyrlægen til at tjekke den hvis du forelsker dig i den.

• #15   4. aug 2011 Vi tager altid video af hesten når den bliver redet. Og ser det gennem når vi kommer hjem. det er let på film at se om hesten er rentgående!! Du kan også kikke efter om den er glad og tilfreds når den bliver redet. Samtidig rører vi hesten over alt løfter ben og går tæt bag ved dens bagpart.
    Afhængig af prisen ville jeg lave handelsundersøgelse.
    Held og lykke med at finde en super hest til dig!

• #16   4. aug 2011 Mange tusind tak for de gode råd! smiley

Kommentér på:
Hvad skal jeg se efter?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce