{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.045 visninger | Oprettet:

på jagt efter nyt foder {{forumTopicSubject}}

Nu næmer vi os stille tiden til, at der skal købes vinterforåd. Og jeg er ret åben for evt gode råd og vil meget gerne vide hvad I andre bruger af foder.

Pt har vi 3 heste med meget forskellige behov. i vinterperioden vil de blive fodret 3 gange dagligt.

Kalle - ox araber - stævnerhest og sparringpartner til en galop hest. Ligger nok i nærheden af middel-hård træning. Han er i fin huld, men med tendens til sukkersyge og overvægt.

Pt overvejer jeg at foder ham til vinter med eqigard fra st. hippolyt (musli med meget lav stivelses indhold) Lucernemix fra brogården (u/melasse og med soya og hørfrø olie) opløste roepiller, vitaminer og mineraler.

Speedy - ox hingst, trænet galophest. pt får han buildup fra brogaarden, sportsbrok fra havens (fuldfoder i pilleform) og højenergifoder fra st hippolyt.

Nicko -welsh mountain en smule overvægtig, men på slankekur og på vej i god form. PT får han opløste roepiller, salvanamineraler og fiberplex. Han får udelukkende foder nu, fordi hans mave har været totalt slået i stykker på grund af store mængder orm. Og det virker.

Jeg vil meget gerne forsætte med at give roepiller til vinter og de får alt det hø de kan spise.

Men jeg søger et basisfoder sm de evt alle vil kunne spise. Og så så gerne et tilskud af hvad de nu hver især har behov for, da de alle har forskellige behov.

Og det må gerne være i pilleform, da den kære galophest, til tider vælger at gå i muslistrejke. men ikke noget must....

Men vil rigtig gerne ører hvad foder med, og hvorfor i lige har valgt netop dette...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  på jagt efter nyt foder
Kommentér på:
på jagt efter nyt foder

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce