18. dec 2006 Følger: 50 Følgere: 45 Heste: 9 Emner: 140 Svar: 1.087
Hoppe fravænner 2 måneder gammelt føl? {{forumTopicSubject}}
Hej
En som jeg kender har en hoppe, som 21. mai folede sit første føl.
Det gik godt og der har ikke været noget problem.
Hoppen(+ føllet) kom til at gå på mark sammen med hingst igen fra hoppens følbrunst (de går stadig sammen).
Der var heller ikke nogle problemer med det, føllet og hingsten er blevet gode legekamerater (o:
Men nu er det mærkelige sket, at ejeren ikke har set føllet die hos hoppen i noget tid.
Er det ikke lidt tidligt, at hoppen selv vænner føllet fra?
Ifølge ejeren er føllet sundt og raskt, godt i stand og spiser både græs og foder selv ...
Men kan et 2 måneder gammelt føl godt klare sig uden mælk allerede?
jan 2004
Følger: 190 Følgere: 189 Heste: 40 Emner: 120 Svar: 3.712
Men ja, hoppen begynder selv at vænne føllet fra også tidligt, men det er noget der sker over flere mdr og ikke fra den ene dag til den anden.
mar 2007
Følger: 17 Følgere: 20 Heste: 3 Emner: 66 Svar: 1.330
Hvis der ikke er problemer med yveret, ville jeg tro at føllet stadig patter, men som Nina Nielsen skriver, så er det færre og færre gange om dagen allerede når føllet er et par måneder.
Men jeg ville lige tjekke at alt er som det skal være med hoppen.
maj 2008
Følger: 60 Følgere: 70 Heste: 1 Emner: 45 Svar: 1.135
dec 2006
Følger: 50 Følgere: 45 Heste: 9 Emner: 140 Svar: 1.087
Jeg mener altså at ejeren har holdt meget øjne med dem, men ja .. det kan selvfølgelig være at føllet dier "i smug" (;
Jeg synes også det er mærkeligt, hvis føllet holder op med at die allerede .. men ejer sagde også, at hoppen har taget meget på på det seneste, så det lød også til at passe sammen med, hvis føllet var holdt op med at die hende ..
jan 2005
Følger: 262 Følgere: 251 Heste: 9 Emner: 824 Svar: 6.702
Lige lidt på siden af hvad du spør efter men..
-TR
Hoppe fravænner 2 måneder gammelt føl?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside