711 visninger
|
Oprettet:
Longe {{forumTopicSubject}}
Har altid haft utrolig let ved at lærer ungheste at longere men igår gav jeg op med min egen.
Han er SÅ doven at jeg tror jeg kunne piske ham til blods og alligevel ville han ikke gå frem. (det gør jeg selvfølgelig ikke)
Men igår måtte jeg lade ham skridte en omgang og stoppe fordi den hele tiden stoppet op og er så ligeglad med pisk. Så lod jeg ham holde med det og roste ham fordi han jo klaret en omgang i skridt.
Men hvad er jeres forslag, for han skulle gerne lærer stemme kommando, så han er lettere at tilride.
sep 2004
Følger: 2 Følgere: 37 Emner: 52 Svar: 141
sep 2004
dec 2007
Følger: 24 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 71 Svar: 265
Men jeg tror lidt det er en kombination af græsset også af manglende søvn.. Og de dage det er lidt varmere i vejret er det jo også med til at gøre dem lidt 'dovne'.
sep 2004
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
Har du prøvet at lade en anden prøve?
Mit bedste råd er prøv at binde en plast post ud i enden på din pisk, den lyd som den laver, plejer virkelig at kunne vække de fleste heste.
Men igen, vær helt sikker på du ikke du siger noget forkert, for så konflikter den.
Og ja så må du øge din energi, lyder til du træt inden du starter fordi han er så tung bagi, pas på i ikke påvirker hinanden med det tempo, beder du om trav, skal han sætte i trav. evt. kan du træne det først ved at løbe ved siden af først hvis det er. og ja beder pænt, så markere man og sker der intet må du øge presset, og så skulle det være nok at bede pænt. husk at rose når han gør det med det samme og evt. giv en godbid.
Rigtig god træning.
sep 2004
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.978
Pisk kan de godt lære at være ligeglade med.. Du skal engagere den med kropssproget. Jeg bruger også nogle bestemte lyde, som jeg kobler med, når jeg slipper dem fri på folden, og får dem til at løbe hen til vennerne.
Så i longen, når jeg siger den lyd, ved de, de skal gå mere frem.
jul 2008
Følger: 53 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 48 Svar: 451
Longe
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside