{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
711 visninger | Oprettet:

Longe {{forumTopicSubject}}

Har altid haft utrolig let ved at lærer ungheste at longere men igår gav jeg op med min egen.

Han er SÅ doven at jeg tror jeg kunne piske ham til blods og alligevel ville han ikke gå frem. (det gør jeg selvfølgelig ikke)
Men igår måtte jeg lade ham skridte en omgang og stoppe fordi den hele tiden stoppet op og er så ligeglad med pisk. Så lod jeg ham holde med det og roste ham fordi han jo klaret en omgang i skridt.

Men hvad er jeres forslag, for han skulle gerne lærer stemme kommando, så han er lettere at tilride.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Longe
  • #2   28. jul 2011 Men han reagere ikke på pisk, og vil ikke bruge pisk mere eller hårdere end jeg har smiley

• #4   28. jul 2011 Men jeg tror seriøst som nævnt jeg kan piske ham til blods hvis jeg skulle slå til han reageret, han ingen gang vipper med ørerne når jeg giver ham alm klap eller bare "smeller" med pisken bag ham.

• #5   28. jul 2011 Min har altid været let at longere og få frem, men her på det sidste er han begyndt at opføre sig, som du skriver din også gør. Han stopper op, er ikke til at få frem. Jeg kan daske ham med torvet, sige mit frem ad signal nok så mange gange, hoppe og danse, trække frem ad i torvet eller slå det ned i jorden. Han er fuldstændig ligeglad. Når jeg så endelig får ham frem tager han et skridt også stopper han igen. Jeg tror det er pga. sommergræsset min gør det, da han også er blevet en smule sommer-fed smiley Og så er det også blevet bedre efter jeg har taget ham ind fra døgnfold, så han står inde om natten, da han var alt for træt når vi skulle til at longere. Jeg tror simpelthen ikke han får hvilet sig nok når han står ude om natten også.
    Men jeg tror lidt det er en kombination af græsset også af manglende søvn.. Og de dage det er lidt varmere i vejret er det jo også med til at gøre dem lidt 'dovne'. smiley

• #6   28. jul 2011 kan selvfølgelig være at han ikke hviler sig nok, han er meget over isabella (de to har gået sammen altid og er fornylig kommet et nyt sted i en stor flok, hvor han tonser rundt og passer på hende, fordi ingen andre må snakke med hende. )

• #7   28. jul 2011 Er du sikker på du står rigtig? altså at du ikke reelt står og stopper ham med kroppen? reagere han ligeså dårligt på andre hestes signaler som dine?
    Har du prøvet at lade en anden prøve?

Mit bedste råd er prøv at binde en plast post ud i enden på din pisk, den lyd som den laver, plejer virkelig at kunne vække de fleste heste.
    Men igen, vær helt sikker på du ikke du siger noget forkert, for så konflikter den.

Og ja så må du øge din energi, lyder til du træt inden du starter fordi han er så tung bagi, pas på i ikke påvirker hinanden med det tempo, beder du om trav, skal han sætte i trav. evt. kan du træne det først ved at løbe ved siden af først hvis det er. og ja beder pænt, så markere man og sker der intet må du øge presset, og så skulle det være nok at bede pænt. husk at rose når han gør det med det samme og evt. giv en godbid.

Rigtig god træning.

• #8   28. jul 2011 Ved ikke om jeg virker trær ingen vi starter har kun været i longe en gang, men han kan fint skridte rundt der ud på volten men er ellers ikke til at drive frem.

• #9   28. jul 2011 Du skal få den frem med dit kropssprog. Det lærer du bedst ved at have den fri på bane/lille fold, og så "jage" den rundt, og gøre det mere og mere kontrolleret, til du til sidst har den til at gå rundt om dig på volte. Så mangler du bare tovet.

Pisk kan de godt lære at være ligeglade med.. Du skal engagere den med kropssproget. Jeg bruger også nogle bestemte lyde, som jeg kobler med, når jeg slipper dem fri på folden, og får dem til at løbe hen til vennerne.

Så i longen, når jeg siger den lyd, ved de, de skal gå mere frem.

• #10   28. jul 2011 Jeg kender det ALT for godt! Sådan er min mindste også smiley Han er fuldstændig kold, så jeg valgte at løslongere ham i en roundpen. så jeg havde muligheder for VIRKELIG at forstærke signalerne... Han skal stadig bruge nogle lidt kraftige signaler, men overhovedet ikke i samme grad som før smiley

Kommentér på:
Longe

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce